Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200303110 | SOSYAL PSIKOLOJİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmaktır. Teorik bilgi birikiminin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamaya başlamaları da amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Kamil ATEŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal olayların analizinde daha yetkin bir duruma gelir. | 2 | Sosyal kitleleri mobilize etmede başarılı bir hale gelir. | 3 | Toplum psikolojisini bilmesi nedeniyle alan araştırmalarında daha başarılı olur. | 4 | Sosyolojik araştırmalarda verilerin toplanması ve değerlendirilmesi sürecini doğru olarak yönetir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal Psikolojinin tanıtımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi, sosyal psikolojik araştırma yöntemleri, tutumlar, tutum değişimi, sosyal etki, saldırganlık, kişiler arası çekicilik gibi ana konuların incelenmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikoloji bilimi, psikolojinin Alanları, sosyal psikolojinin psikoloji içindeki yeri | | | 2 | Sosyal psikoloji alanı ve yöntemleri, | | | 3 | İnsanın doğası | | | 4 | Toplumsallaşma | | | 5 | Sosyal algı | | | 6 | Tutumlar ve değişmesi | | | 7 | Değerler ve değişmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Tutumlar ve değerler arasındaki ilişki ve davranışın ortaya çıkışı | | | 10 | Sosyal etki,Grup içinde bireysel davranış | | | 11 | Kişilerarası çekicilik ve sevgi | | | 12 | Grup yapısı ve dinamiği | | | 13 | Kültür ve benlik | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş, Çiğdem Kağıtçıbaşı, İstanbul, 2008.
Sosyal Psikoloji, Michael A.Hogg ve Graham M. Vaughan, Çeviren: İbrahim Yıldız-Aydın Gelmez. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|