Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200303109 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNTEMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğr. Gör. Mehmet Polat |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tüketici davranışlarını bilme, müşteri tiplerini tanıma ve uygun yaklaşımlar geliştirebilme | 2 | Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilme | 3 | Müşteri değer yönetim sürecini tanıma 5) Müşteri sadakat programlarını tanıma | 4 | Müşteri sikayetleri yönetimini tanıma,Müşteri ilişkileri Yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanıma ve seçme | 5 | Müşteri İlişkileri Yönetimine eleştirel yaklaşabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş, Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları, Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi,MİY teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi ve alt disiplin konuları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş | x | | 2 | İlişkisel pazarlama yaklaşımı | x | | 3 | Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları | x | | 4 | Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü | x | | 5 | MİY´ in bileşenleri | x | | 6 | İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları | x | | 7 | Müşteri kazanma ve tutma,Müşteri şikâyetleri yönetimi | x | | 8 | Ara Sınav | x | | 9 | Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi | x | | 10 | Müşteri değer yönetimi | x | | 11 | MİY ölçüm yaklaşımları | x | | 12 | MİY teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi | x | | 13 | MİY başarısızlık nedenleri,MİY´ e getirilen eleştiriler ve MİY´ in geleceği | x | | 14 | Final Sınavı | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TAŞKIN., E., “Müşteri İlişkileri Eğitimi”, Papatya Yay., 2000, İstanbul, Türkiye, ISBN 975-6797-10-X. KARABULUT., M., “Profesyonel Satışçılık ve Yönetimi”, Üniversal Yay., 1998, İstanbul, Türkiye, ISBN 975-7391-04-2 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|