Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200901106 | ADALET MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bir Felsefe Dalı Olarak Etik
1 Felsefenin temel alanlarından biri olan
etiğin temel kavramlarını tanımlayıp belli
başlı sorunlarını inceleme ve ahlâk ile
ilişkisini tartışabilme 2
Etik Teorileri
2 Günümüzde etik alanında ortaya çıkan
teorileri ana hatlarıyla kavrama, bunlar
arasındaki tartışmaları öğrenip temel
iddialarını sorgulayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr.Gör. Abdulgani FURKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir Felsefe Dalı Olarak Etik
1 Felsefenin temel alanlarından biri olan
etiğin temel kavramlarını tanımlayıp belli
başlı sorunlarını inceleme ve ahlâk ile
ilişkisini tartışabilme 2
Etik Teorileri
2 Günümüzde etik alanında ortaya çıkan
teorileri ana hatlarıyla kavrama, bunlar
arasındaki tartışmaları öğrenip temel
iddialarını sorgulayabilme | 2 | Meslek Kavramı
1 Meslek kavramı tanımlayabilme, çalışma,
iş ve meslek arasındaki farkı anlayabilme,
meslek kavramının ve meslek türlerinin
tarihsel gelişiminde ortaya çıkan dönüm
noktalarına dair fikir sahibi olabilmek 2
Meslek Ahlakı
2 Meslek ahlâkı kavramının modern düşünce
tarihindeki kaynaklarını öğrenmek, Émile
Durkheim’ın Meslek Ahlâkı isimli eserinde
özel bir işlev yüklenen meslek ahlâkı ile
günümüzde kullanıldığı anlamıyla meslek
ahlâkı arasında ilişki kurabilmek
Felsefi İnceleme Alanı Olarak Meslek Etiği
3 Etiğin, “felsefi etik” ve “pratik etik” şeklinde
tasnif edilmesinin ne anlama geldiğini
kavrama, bir pratik etik türü olanak meslek
etiğinin soru ve sorunlarını tartışabilecek bir
bilgi düzeyine sahip olma, çeşitli meslek
etiklerinin temel konularını örnekleyerek 3 öğrenebilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Etiğe Giriş:
Kavramlar-Teoriler
Meslek ve Meslek
Etiği
Bir Değer Olarak
Adalet
Etik Bir Kavram
Olarak İnsan Hakları
Adil Yargılanma
Hakkı
Yargı Etiği – I: Yargı Etiğinin Temelleri
İle Hâkim ve
Cumhuriyet Savcısı
Meslek Etiği
Yargı Etiği-II: Yargı
Süreci Meslek
Etikleri
Kamu Görevlileri
Etik Mevzuatı ve
Kamu Görevlileri
Etik Kurulu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 2 | 2 kredi/ 2akts | | | 3 | 2 krredi/ 3 akts | | | 4 | 2 kredi/ 3 akts | | | 5 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 6 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 7 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 8 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 9 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 10 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 11 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 12 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 13 | 2 kredi/ 3 AKTS | | | 14 | 2 kredi/ 3 AKTS | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anadolu AOF e-Kitap |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|