Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200902105 | DEMOKRASİ KÜLTÜRÜ VE KÜRESELLEŞME | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere Demokrasi'nin kavramsal bir çerçevesi ile birlikte Demokrasi'nin temel ilke ve kurumlarını disiplinlerarası bir bakışla tanıtmak ve konuyu Turkiye örneği ile ilişkilendirerek, öğrencilere ,aktif birer vatandaş olarak demokratik süreç ve tartışmalarla ilgili bir perspektif kazandırmayı, öğrencinin demokrasinin ruhuna ilişkin bir kültür kazanabilmesi; bu kazançla bireysel ve toplumsal yaşantısını doğru yönetip zenginleştirebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Servet TÜRKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Demokrasinin felsefi temellerini daha iyi anlayabilme. | 2 | İşleyen bir demokrasinin, sınırlılıkları yanında, kavramsal çerçevesini, kurumlarını, ve prosedürlerini anlatabilme. | 3 | İnsan hakları, ifade özgürlüğü ve hukukun üstünlüğü gibi toplumsal değerlerin farkında olarak analiz yapabilme. | 4 | Küreselleşme çağında demokrasinin geleceği hakkında analizler yapabilme. | 5 | Aktif vatandaşlar olarak kendi düşünce ve tercihleriyle sosyal ve siyasal yaşama katılma becerilerini geliştirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders demokrasi konusunu teorik ve pratik çerçevede ele almaktadır. Öncelikle demokrasinin siyasal kuram içindeki ilintisine bakarak,felsefi ve ahlaki temelleri üzerinde durur. Demokrasinin sadece bir prosedürler bütünü mü yoksa belirli kurum ve normları icbar eden esaslı temelleri olan bir kuram mı oldugunu ve konunun siyaset haricinde, din, ekonomi ve hukuk gibi alanlarla ilişkini tartışır. Bunların yanında, pratik anlamda, bir vatandaşlık hakkı olarak siyasal katılım açısından gerekli olan siyasi kurum ve presedürlerin neler olduguna bakarak, özelde de Türk siyasi tarihi açısından demokrasiye geçis süreci ile ilgili konuları ele alır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse Giriş ve Tanıtım: Demokrasi Tanımları | x | | 2 | Demokrasi Teorisi ve Siyasal Meşruiyet | x | | 3 | Demokrasinin Felesefi ve Ahlaki Temelleri | x | | 4 | Demokrasi ve İdeolojiler: Demokrasi Türleri: Liberal ve Sosyal Demokrasi Modelleri | x | | 5 | Demokrasi, Din ve Sekülerlik | x | | 6 | Demokrasi ve Hukuk: Anayasal Demokrasi, Hukukun Üstünlüğü ve Güçler Ayrılığı | x | | 7 | Demokrasi ve Siyasal Kurumlar: Parlemento, Siyasal Partiler ve Seçim Sistemleri | x | | 8 | Ara Sınav | x | | 9 | Demokrasi ve Çoğulculuk: Çoğunluğun İktidarı, Azınlıkların Hakları
| x | | 10 | Demokrasi ve Sivil Toplum
Demokratikleşme ve Demokratik Konsolidasyon | x | | 11 | Demokrasi kuramları üzerine tartışma | x | | 12 | Türk Demokrasisi I: Başlangıcından Çok-partili Sisteme Kadar | x | | 13 | Türk Demokrasisi II: Çok-partili Dönem: Demokratikleşme Çabaları ve Müdahaleler: Askeri Müdaheleler ve Siyasi Parti Kapatma Örnekleri | x | | 14 | Final Sınavı | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demokrasi Yolunda, Ord.Prof.Dr.Ali Fuat Başgil
Demokrasi ve Eleştirleri, Robert A. Dahl
Liberalizm Demokrasi ve Türkiye Modeli, Prof.Dr. Mustafa Erdogan
Anayasal Demokrasi, Prof. Dr.Mustafa Erdoğan
Liberal Demokrasiyi Anlamak, Holden Barry
Demokrasi, Bernard Crick |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|