|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 213300004122 | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Selim Takur | Öğrenme Çıktıları | 1 | Etik kavramının önemini kavrayabilmesi. | 2 | Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi. | 3 | Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İnceleyebilir, | 4 | Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | 5 | Çalışma hayatında Mesleki etik ilkelere uyar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Derse devam zorunluluğu (Asgari %70)
Belirtilen kaynaklardan derse hazırlıklı gelmek.
Ders ile ilgili istenilen kaynakları temin etmek. | Dersin İçeriği | Etik kavramı,etik toplum ilişkisi,toplumsal yozlaşma,mesleki etik ilkeleri,iş hayatında etik, mesleki yozlaşma, iş yerinde etik ortam, farklı mesleklerde etik ilkeleri, iş ahlakı
1) Etik, Ahlak Kavramlarının Etimolojisini, Tanımlarını ve Anlamlarını İncelemek
2) Ahlak Teorilerini Sınıflandırmak
3) Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İncelemek
4) İnsan İçin Hayatın Anlamını Araştırmak
5) Ahlaki Davranışın Koşullarını İncelemek
6) Meslek Ahlakının Konusunu Belirleyerek Önemini Kavramak
7) Meslek Ahlakının Temel Kavramlarını Tanımak ve İncelemek
8) ARA SINAV ( Vize)
9) Meslek Ahlakının İlkelerini tanımak ve İncelemek
10) Meslek Ahlakının İlkelerini tanımak ve İncelemek
11) Mesleki Ahlak Türlerini Kavramak
12) Meslek Ahlakına Uygun Davranışların Sonuçlarını İncelemek
13) Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Ahlak Dışılığın Sonuçlarını İncelemek
14) İş hayatında etik ilkeler.
15) İş yerinde taciz.
16) YARIYIL SONU (FİNAL) SINAV HAFTASI | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı
Etik, Ahlak Kavramlarının Etimolojisi, Tanımları ve Anlamları | Tanışma, dersin tanıtımı | | 2 | Ahlak Teorileri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 3 | Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 4 | Değer oluşumu ve değer çatışmaları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 5 | Bilgilendirilmiş Onam | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 6 | Ahlaki Davranışın Koşulları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 7 | Meslek Ahlakının Temel Kavramlar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 8 | Meslek Ahlakının İlkeleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Meslek Ahlakının İlkeleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 11 | Ahlak etik ilişkisi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 12 | Mesleki Ahlak Türleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 13 | Meslek Ahlakına Uygun Davranışlar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 14 | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Ahlak Dışılığın Sonuçları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 15 | İş hayatında etik ilkeler.
İş yerinde taciz. | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Çobanoğlu N, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, Eflatun yayınevi, Ankara, 2009.
2-Üstün Ç., Tıp Etiği Kavramlarına Giriş, E.Ü.T.F Yayınları, İzmir, 2002.
3- Bernard LO., Resolving Ethical Dilemmas A Guide for Clinicians,4 th Ed. Walters Kluwer Company, California, 2009
4-Aydın E., Tıp Etiğine Giriş, Pegem A Yayınları, Ankara, 2001.
5-Dietrich V. Engelhardt., Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik, Çeviren: Arın NAMAL, Nobel Tıp Kitapevleri, 2000.
6-Fiscina S., Seifert JB. Legal Check-up Medical Practice Essential Guide for the Health Care Team.
7-Elçioğlu, Ö. Ş. "Hasta Hakları Açısından Hekimlik Sırrı." Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi. Ankara: Hekimler Birliği Yayını, 1997.
8-0ğuz, N. Y. "Hasta Hakları Alanındaki Gelişmeler ve Değişen Değerler." Türkiye Klinikleri: Tıbbi Etik Dergisi. Ankara: Hekimler Birliği Yayını, Cilt 5, 1997.
9-Vural, G. "Hasta Hakları". Kriz Dergisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Psikiyatrik Kriz Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayını.
10-Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği 11- Özlem, D. Etik - Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkılap, Yayınevi 2004. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Performans | 1 | 1 | 1 | Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|