Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 193321003107 | TOPLUM PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
sosyal psikoloji disiplininde kitle davranışına ilişkin olarak sosyal kimlik yaklaşımının, tarihsel bir bağlamda kuramsalolarak nasıl bir anlayış değişikliği yarattığını gösterme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mehmet KURT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | KİTLENİN PSİKOLOJİSİ YA DA SOSYAL PSİKOLOJİNİN KİTLEDE YENİ BİR ANLAYIŞI
| 2 | KİTLE PSİKOLOJİSİNİN KISA BİR TARİHİ
| 3 | SOSYAL KİMLİK YAKLAŞIMI
| 4 | Kitleye İlişkin Geliştirilmiş Sosyal Kimlik Modeli
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sosyal psikolojik kitle çalışmalarının -kuramsal açıdan- tarihi serüveni, iki farklı düşünce geleneğinin belirlediği çizgi üzerinden izlenebilmesi ve Psiko-Sosyal öğelerden kaynaklanan sorunlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplum psikolojisi ve empati | | | 2 | Sosyal psikolojinin gelişimi (Geçmişten günümüze) | | | 3 | Toplum psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler | | | 4 | Sosyal etki ve uyma | | | 5 | TOPLUM PSİKOLOJİSİ KAVRAMI
| | | 6 | Toplum ve toplumsal yapı, toplumsallaşma, kültür, kişilik, toplumsal gruplar, | | | 7 | Birey ve gelişimi, güdüler ve duygular, duyum, algı, tepkisel ve edimsel koşullanmalar yardımı ile öğrenme, | | | 8 | Bilişsel öğrenme, bellek ve öğrenme stratejileri, sosyal etki ve uyma, iletişim ve propaganda, kişilik ve savunma mekanizmaları, | | | 9 | Tutumlar, kişi- grup tanımları, büyük ve küçük gruplar, | | | 10 | Örgütlü örgütsüz gruplar, grup davranışları, liderlik, | | | 11 | Saldırganlık, bireysel düşünce ve davranışların toplumun düşünce ve davranışlarına olan etkileri | | | 12 | Toplumun düşünce ve davranışlarının birey üzerindeki etkileri. | | | 13 | Grup yapısı ve dinamiği | | | 14 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim | | | 15 | Değerlendirme ve Final Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|