Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183321002108 | BEDEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muharrem AĞAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spor yapmanın önemini açıklar. | 2 | Yorulma ve dinlenme ilişkisini açıklar. | 3 | Antrenman yapabilmeyi anlatır. | 4 | Beden eğitimi mesleği ve geleceği ile ilgili açıklamalar yapar. | 5 | Sporu kurumsal olarak öğretir. | 6 | Beden eğitimi ve sporun felsefesini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sporda meslek alanları ve geleceği, kurumsallaşma, fonksiyonlar, araştırma sistematiği ve yöntemleri ile felsefesinin kavranmasıyla yeni yöntemlerin oluşmasını sağlamak. Antrenmanda yorulma ve yenilenme ile enerji mekanizmaları oluşturmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve sporun fonksiyonları
| | | 2 | Beden eğitimi ve spor bilimlerinde araştırma sistematiği ve yöntem | | | 3 | Beden eğitimi ve sporun felsefesi | | | 4 | Beden eğitimi ve sporda yeni yöntemler | | | 5 | Beden eğitimi ve sporun meslek alanları | | | 6 | Beden eğitimi ve sporun geleceği | | | 7 | Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma | | | 8 | Antrenman kavramı
| | | 9 | Yorulma | | | 10 | Dinlenme | | | 11 | Yenilenme | | | 12 | Enerji hazırlama mekanizması | | | 13 | Enformasyon sistemleri | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çetin H. N., Flock T., "Genel Kondüsyon Antrenmanı ve Sporda Performans Kontrolü" HYA Yayımevi, Ankara, 2011.
Rasim Kale, Spor Bilimlerine Giriş. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|