Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200801104 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukla etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğr. gör. Dilan Malgaz Güçlü |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Çocukta davranış değişikliğini kavrayabilecektir. | 2 | 2. Çocuğun yakın çevresine etkili davranış kazandırma yöntemini kavramasını sağlayabilecektir. | 3 | 3. Davranış pekiştirme, ödül, ceza, koşullama gibi kavramları ve çocuğa kazandırılmasını öğrenebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Davranış İlgili Temel Kavramlar
Çocukta istenen davranışlar
Çocukta istenen davranışın ölçümü ve kaydı
Çocukta istenen davranışı arttırma yöntemleri
Çocukta istenmeyen davranışı azaltma yöntemleri
Yöntemlerin tanıtımı (ödül, ceza, pekiştirme, söndürme..vb.)
ARA SINAV
Olumlu davranışın pekiştirilmesi süresi
Aile İçinde davranış kazandırma
Okulda davranış eğitimi
Davranış sağaltımının planlanması
Ailede, okulda ve sosyal çevrede davranışın kalıcılığının sağlanması
Kazandırılan olumlu-yeni davranışın kaydı
FİNAL SINAVI |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranış İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Çocukta istenen davranışlar | | | 3 | Çocukta istenen davranışın ölçümü ve kaydı | | | 4 | Çocukta istenen davranışı arttırma yöntemleri | | | 5 | Çocukta istenmeyen davranışı azaltma yöntemleri | | | 6 | Yöntemlerin tanıtımı (ödül, ceza, pekiştirme, söndürme..vb.) | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Olumlu davranışın pekiştirilmesi süresi | | | 9 | Aile İçinde davranış kazandırma | | | 10 | Okulda davranış eğitimi | | | 11 | Davranış sağaltımının planlanması | | | 12 | Ailede, okulda ve sosyal çevrede davranışın kalıcılığının sağlanması | | | 13 | Kazandırılan olumlu-yeni davranışın kaydı | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çocukta davranış bilimleri pdf |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 25 | 2 | 50 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|