Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001703109 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ercan ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Demokrasinin temel ilkelerini açıklar. | 2 | Demokrasinin temel ilkelerini açıklar. | 3 | Demokrasi kültürünün demokratik sistemin işleyişindeki rolünü değerlendirir. | 4 | Demokrasi kültürünün demokratik sistemin işleyişindeki rolünü değerlendirir. | 5 | Demokratik vatandaşlık bilincine sahip olmanın demokratik sürecin işleyişine katkısını kavrar | 6 | Demokratik vatandaşlık bilincine sahip olmanın demokratik sürecin işleyişine katkısını kavrar | 7 | Demokrasinin farklı uygulanış biçimlerini karşılaştırarak Türkiye’deki demokratik sistemin işleyişini, demokrasinin özellikleri açısından değerlendirir. | 8 | Demokrasinin farklı uygulanış biçimlerini karşılaştırarak Türkiye’deki demokratik sistemin işleyişini, demokrasinin özellikleri açısından değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar,
| | | 2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar,
| | | 3 | insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi,
| | | 4 | insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, | | | 5 | insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması,
| | | 6 | insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, | | | 7 | insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması,
| | | 8 | insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, | | | 9 | ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması,
| | | 10 | ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, | | | 11 | insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | | | 12 | insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | | | 13 | ÖDEV | | | 14 | ÖDEV | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
1982 Anayasası
Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: PegemA Yayınevi.
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Rousseau, Jean-Jacques. (2016). Toplum Sözleşmesi. (XV. Basım). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|