Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001603105 | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerimizin sağlık hizmetleri tarihini, deontolojisini, meslekleşme sürecini bilmesi, etik ilkeleri benimsemesi, meslekte çağdaş rollerin, eski- yeni yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi için yetiştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.gör.Fuat KAHRAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik kavramının önemini kavrayabilmesi | 2 | Etik kavramının önemini kavrayabilmesi | 3 | Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi | 4 | Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi | 5 | Hasta haklarının önemini kavrayabilmesi | 6 | Hasta haklarının önemini kavrayabilmesi | 7 | Bilgilendirilmiş onamın önemini kavrayabilmesi | 8 | Bilgilendirilmiş onamın önemini kavrayabilmesi | 9 | Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımları açıklayabilmesi | 10 | Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımları açıklayabilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Meslek tarihi, deontolojisi, meslekleşmesi, etik ilkeler, meslekteki çağdaş roller, eski-yeni yasal düzenlemeler ve yönetmelikler hakkında teorik bilgilerin ve vaka örneklerinin ders ortamında kazandırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı | Tanışma, dersin tanıtımı | | 2 | Tibbi Etik ve Temel Kavramlar | Okuma, kaynak tarama | | 3 | Hasta Hakları | Okuma, kaynak tarama | | 4 | Değer oluşumu ve değer çatışmaları | Okuma, kaynak tarama | | 5 | Bilgilendirilmiş Onam | Okuma, kaynak tarama | | 6 | Genetik ve Etik | Okuma, kaynak tarama | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Organ Aktarımının Etik Boyutları | Okuma, kaynak tarama | | 9 | Ötenazi ve Etik | Okuma, kaynak tarama | | 10 | Klinik Araştırmalarda ve Etik Sorunlar | Okuma, kaynak tarama | | 11 | Yardımcı Üreme Teknolojisi ve Etik Sorunlar | Okuma, kaynak tarama | | 12 | HIV Hastada Etik Sorunlar | Okuma, kaynak tarama | | 13 | Abortus ve Etik Sorunlar | Okuma, kaynak tarama | | 14 | Etik Vaka Örnekleri ve Tartışması | Okuma, kaynak tarama | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi (Açık Öğretim Fakültesi Yayınları)
Hemşirelik uygulamalarında etik.Çev.Beyhan Bağ
Deontoloji ve Meslek etiği ders kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|