Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182001601104TEMEL FİZİKSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İlk yıl öğrencileri için Newton mekaniği ve akışkanlar mekaniğini kapsayan temel derstir. Amacı, Newton mekaniğinin ilkeleri ve temel yasalar hakkında anlayış kazandırmak ve bunların, günlük hayatta oluşan fiziksel olaylara nasıl uygulanacağını öğretmektir. Ayrıca, öğrencileri diğer yüksek seviyeli fizik derslerine hazırlar. Bu ders, yan koşul olarak laboraturla aynı zamanda alınmalıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ramazan Topkaya
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenciler: Mekaniğin temel kavram ve ilkelerini betimleyebilmeli ve ilgili problemleri çözmede kullanabilmeli,
2Mekanikle ilgili temel deneyleri yapabilmeli, veri toplayabilmeli ve yorumlayabilmeli ve sunum yapabilmeli,
3Günlük yaşamda eleştirel, mantığa uygun ve çözümleyici düşünebilmeli,
4Klasik mekaniğin ilkelerini gerçek dünyaya uygulayabilmeli,
5Fizikteki önemli yeni keşifleri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilmeli,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fizik ve ölçme ; Bir boyutta hareket ; Vektörler; İki boyutta hareket; Hareket yasaları; Dairesel hareket ve Newton yasalarının diğer uygulamaları; Enerji ve enerji transferi; Potensiyel enerji; Çizgisel momentum ve çarpışmalar; Katı cismin sabit eksen etrafında dönmesi; Açısal momentum; Statik denge ve esneklik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fiziksel Büyüklükler ve VektörlerRehberli problem çözümü
2Bir Boyutta HareketRehberli problem çözümü
3İki Boyutta HareketRehberli problem çözümü
4Hareket KanunlarıRehberli problem çözümü
5Newton Kanunlarının UygulamalarıRehberli problem çözümü
6İş ve Kinetik EnerjiRehberli problem çözümü
7Ara Sınav
8Potansiyel EnerjiRehberli problem çözümü
9Momentum, ÇarpışmaRehberli problem çözümü
10Katı Cisimlerin Dönme HareketiRehberli problem çözümü
11Dönme Hareketinin DinamiğiRehberli problem çözümü
12Statik Denge ve EsneklikRehberli problem çözümü
13Titreşim HareketiRehberli problem çözümü
14Genel değerlendirme ve final sınavı hazırlığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Raymond A. Serway, John W., (1995). “Fen ve Mühendislik için Fizik”, Palme Yayıncılık. 2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007) “Üniversite Fiziği”, Pearson Education Yayıncılık. 3. David Halliday, Robert Resnick, (2008). “ Fiziğin Temeller”, Wiley
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Problem Çözümü14114
Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ14                      
ÖÇ22                      
ÖÇ3       22              
ÖÇ43                      
ÖÇ53                      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr