Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200703111 | TELEVİZYON ANLATI TÜRLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Televizyon program türlerinin kültürel ve toplumsal etkilerinin incelendiği bu ders, televizyonu ve farklı program formatlarını tarihsel, endüstriyel ve ekonomik bağlama oturtarak açıklamayı amaçlar.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Radyo Televizyon Programcılığı bilgilerini alana ve diğer bilimlere uygulayabilmek
| 2 | Radyo Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanabilme becerisi kazanmak | 3 | Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak | 4 | Çevre ile iletişim ve etkileşim içerisinde,çevrenin ihtiyaçlarını takip eden, mesleğe etki eden unsurları dengede tutan elemanlar yetiştirmek
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok
|
Dersin İçeriği |
Tür ve format kavramları, format oluşturmaya dair temel ve yasal bilgiler.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, dersin içeriği üzerine konuşmalar. | | | 2 | Format Kavramı | | | 3 | Televizyonda Türler | | | 4 | Başlıca türlerin açıklanması | | | 5 | Başlıca türlerin açıklanması | | | 6 | Başlıca türlere dair Formatlar – farkları | | | 7 | Başlıca türlere dair Formatlar – farkları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Program Tasarımı | | | 10 | Program Metinleri ve Özellikleri | | | 11 | Program Metinleri ve Özellikleri | | | 12 | Program Metin Yazımı | | | 13 | Program Metin Yazımı | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şermin Tekinalp, Camera Obscura’dan Synopticon’a Radyo ve Televizyon, 2003.
Arıkan, Mustafa, Fikri Mülkiyet Hukukunda Televizyon Program Formatlarının Korunması, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 17 (): 129-170
Tekinalp, Şermin, Camera Obscura’dan Synopticon’a Radyo ve Televizyon, İstanbul : Der Yayınları, 2003. ISBN: 975-353-303-9 Sayfa: 118- 122.
Kaptan, Şebnem, Radyo ve Televizyonda Program Yapalım, Nasıl Mı? Ankara : Sobil, 2008, ISBN: 978-9944-271-11-0.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|