Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183317001107 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İki dönem devam edecek olan bu dersin amacı öğrencilere bireysel, grup ve örgütsel sistemler aracılığı ile etkili işletmeler oluşturabilmenin bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrenciler bireysel, grup ve işletme düzeyindeki örgütsel problemleri analiz ve teşhis ederek çözüm önerileri getirebileceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Örgütsel Davranışı ve alanını tanımlayabilmek / Öğrenmek (BİLGİ) | 2 | Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK). | 3 | Psikoloji alanında edinmiş oldukları temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri, örgütsel davranış alanına uyarlamak ve kullanmak (UYGULAMA) | 4 | Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz edebilmek (ANALİZ). | 5 | Örgütsel sorunları analiz edebilmek (ANALİZ). |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste örgütsel davranış konuları içinde yer alan güç, otorite ve motivasyon ilişkisi, örgütsel davranış, liderlik, örgüt kültürü, iletişim, çatışma yönetimi, takım yönetimi, organizasyonlarda değişimi içermektedir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütsel Davranışın tanımı, alanı ve tarihçesi | | | 2 | Yönetsel ve Örgütsel Psikolojinin temelini oluşturan yönetim ve örgüt kuramları | | | 3 | Klasik Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı | | | 4 | Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı | | | 5 | Modern Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı | | | 6 | Modern Sonrası Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı | | | 7 | Örgüt içerisinde birey | | | 8 | Algılama ve atfetme süreçleri ve örgütsel davranışa etkileri | | | 9 | Değerler, tutumlar ve örgütsel davranışa etkileri | | | 10 | Kişilik, beceri ve yetenekler ve bunların örgütsel davranışa etkileri | | | 11 | Duygular ve duygusal zekâ ile örgütsel davranışa etkileri | | | 12 | Öğrenme ve öğrenmenin örgütsel davranışa etkisi | | | 13 | Yaratıcılık ve yaratıcılığın örgütsel davranışa etkisi | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
öğretim görevlisi ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|