Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183316002104 | SÖZSÜZ İLETİŞİM | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sözsüz iletişim, sözsüz olarak jest ve mimiklerle sağlanan ve yüz ifadelerinin, beden dilinin öne çıktığı iletişim olarak yarı dilsel bir biçimde kullanılmasını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar. | 2 | İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar. | 3 | Sağduyulu, uygun ve nazik davranmanın, başkalarıyla iyi geçinmenin, zamana saygı göstermenin, dinlemenin, başkalarının gözüyle dünyaya bakabilmenin önemini farkeder. | 4 | Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir. | 5 | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koyabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve kişilerarası iletişimin tanımı
Kişilerarası iletişimin diğer iletişim biçimlerinden faklılıkları ve etkin kılmanın yolları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi
| | | 2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | | | 3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | | | 4 |
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | | | 5 |
İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma
| | | 6 |
Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri
| | | 7 |
Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | | | 8 |
İletişim ve Algı
| | | 9 |
Dinleme ve anlama becerisi
| | | 10 |
Vize
| | | 11 |
İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri
| | | 12 |
Empati ve ilişkili olduğu kavramlar
| | | 13 |
Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati
| | | 14 |
Kurumsal İletişim | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Beden Dili-Allan Pease 1981 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|