Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
183316002103İLETİŞİM VE İKNASeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Birçok iletişim biçiminin içinde en etkili biçimde kullanılan kişilerarası iletişimin tanımından ve sınıflandırılmasından yola çıkılarak, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışmalar, engeller ve bu engellerin ortadan kaldırılması yönündeki iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Hakan IRAK
Öğrenme Çıktıları
1 İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar.
2 İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar.
3Sağduyulu, uygun ve nazik davranmanın, başkalarıyla iyi geçinmenin, zamana saygı göstermenin, dinlemenin, başkalarının gözüyle dünyaya bakabilmenin önemini farkeder.
4Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir.
5 Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koyabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve kişilerarası iletişimin tanımı Kişilerarası iletişimin diğer iletişim biçimlerinden faklılıkları ve etkin kılmanın yolları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi
2Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri
3Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri
4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri
5 İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma
6 Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri
7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri
8 İletişim ve Algı
9 Dinleme ve anlama becerisi
10 Vize
11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri
12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar
13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati
14 Kurumsal İletişim
15Final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
kişilerarası iletişim - Peter Hartley
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ14           
ÖÇ2 4          
ÖÇ3  5         
ÖÇ4   4        
ÖÇ5    4       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr