Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183316002103 | İLETİŞİM VE İKNA | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Birçok iletişim biçiminin içinde en etkili biçimde kullanılan kişilerarası iletişimin tanımından ve sınıflandırılmasından yola çıkılarak, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışmalar, engeller ve bu engellerin ortadan kaldırılması yönündeki iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar. | 2 | İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar. | 3 | Sağduyulu, uygun ve nazik davranmanın, başkalarıyla iyi geçinmenin, zamana saygı göstermenin, dinlemenin, başkalarının gözüyle dünyaya bakabilmenin önemini farkeder. | 4 | Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir. | 5 | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koyabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve kişilerarası iletişimin tanımı
Kişilerarası iletişimin diğer iletişim biçimlerinden faklılıkları ve etkin kılmanın yolları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi
| | | 2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | | | 3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | | | 4 |
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | | | 5 |
İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma
| | | 6 |
Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri
| | | 7 |
Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | | | 8 |
İletişim ve Algı
| | | 9 |
Dinleme ve anlama becerisi
| | | 10 |
Vize
| | | 11 |
İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri
| | | 12 |
Empati ve ilişkili olduğu kavramlar
| | | 13 |
Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati
| | | 14 |
Kurumsal İletişim | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
kişilerarası iletişim - Peter Hartley |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|