Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
183316001108ÖRGÜTSEL DAVRANIŞSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İki dönem devam edecek olan bu dersin amacı öğrencilere bireysel, grup ve örgütsel sistemler aracılığı ile etkili işletmeler oluşturabilmenin bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrenciler bireysel, grup ve işletme düzeyindeki örgütsel problemleri analiz ve teşhis ederek çözüm önerileri getirebileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Örgütsel Davranışı ve alanını tanımlayabilmek / Öğrenmek (BİLGİ)
2Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
3Psikoloji alanında edinmiş oldukları temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri, örgütsel davranış alanına uyarlamak ve kullanmak (UYGULAMA)
4Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz edebilmek (ANALİZ).
5Örgütsel sorunları analiz edebilmek (ANALİZ).
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste örgütsel davranış konuları içinde yer alan güç, otorite ve motivasyon ilişkisi, örgütsel davranış, liderlik, örgüt kültürü, iletişim, çatışma yönetimi, takım yönetimi, organizasyonlarda değişimi içermektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütsel Davranışın tanımı, alanı ve tarihçesi
2Yönetsel ve Örgütsel Psikolojinin temelini oluşturan yönetim ve örgüt kuramları
3Klasik Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı
4Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı
5Modern Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı
6Modern Sonrası Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı
7Örgüt içerisinde birey
8Algılama ve atfetme süreçleri ve örgütsel davranışa etkileri
9Değerler, tutumlar ve örgütsel davranışa etkileri
10Kişilik, beceri ve yetenekler ve bunların örgütsel davranışa etkileri
11Duygular ve duygusal zekâ ile örgütsel davranışa etkileri
12Öğrenme ve öğrenmenin örgütsel davranışa etkisi
13Yaratıcılık ve yaratıcılığın örgütsel davranışa etkisi
14Genel Değerlendirme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
öğretim görevlisi ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma188
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1   3        
ÖÇ2   3        
ÖÇ3   3        
ÖÇ4   3        
ÖÇ5   3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr