Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
183316001105BİREYLER ARASI İLETİŞİMSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencinin daha önce ki yıllarda öğrenmiş olduğu, davranış bilimleri ve sosyal psikoloji derslerinin pekiştirilmesine ve derinleştirilmesine yöneliktir. Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hakan IRAK
Öğrenme Çıktıları
1İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar.
2Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir.
3Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koyabilir.
4İletişim engelleri ve kazalarını örnekleriyle analiz edebilir.
5Ben dili kullanarak olaylara çözümcül yaklaşımlar getirebilir.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi
2Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri
3Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri
4Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri
5İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma
6Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri
7Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri
8İletişim ve Algı
9Dinleme ve anlama becerisi
10Vize
11İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri
12Empati ve ilişkili olduğu kavramlar
13Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati
14Kurumsal İletişim
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ürün Adı : Kişilerarası İletişim Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık Yazar : Demet Gürüz,Ayşen Temel Eğinli
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Tasarımı /Yönetimi2816
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1354453543544
ÖÇ2533434555443
ÖÇ3345544453343
ÖÇ4555443455353
ÖÇ5345554334354
ÖÇ6354453543544
ÖÇ7533434555443
ÖÇ8345544453343
ÖÇ9555443455353
ÖÇ10345554334354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr