Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
173315003103İKNA EDİCİ İLETİŞİMSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İkna edici iletişim dersinin amacı, tutum ve davranış değişikliği, motivasyon ve kitle psikolojisinin anlaşılması ve açıklanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Suzan Moç
Öğrenme Çıktıları
1İkna kavramını ve iknanın psikolojik, toplumsal boyutlarını değerlendirir
22 İkna kurallarını karşılaştırabilir.
33 İkna edici iletişim yöntemlerini kullanabilir.
44 İkna edici iletişim sürecini; kaynak mesaj ve alıcı açısından betimleyebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
ikna edici iletişim, retorik, motivasyon vb. kavramların açıklanması -pazarlama, halkla ilişkiler, siyasal iletişim, reklam, savunma vb. konularda ikna edici iletişimin nasıl kullanıldığını gösterme -İkna edici iletişim sürecinin her bir aşamasında ikna için dikkat edilmesi gereken hususları açıklama -Tarihi süreçte ikna edici iletişim ve retoriğin kullanılmasının anlatılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İkna edici iletişimin ve retoriğin tanımı ve içeriği
2İkna edici iletişimde tutum ve davranış değişikliği
3İkna edici iletişim ve değer-beklenti kuramı
4Motivasyon ve kitle psikolojisi
5Motivasyon ve kitle psikolojisi
6İkna edici iletişimde mesaj, kaynak, araç ve alıcının rolü
7İkna edici iletişimde mesaj, kaynak, araç ve alıcının rolü
8Sınav
9İkna edici iletişimde duygu ve mantık kullanımı
10İkna edici iletişimin halkla ilişkiler ve reklamcılıkta kullanılması
11İkna edici iletişimin siyasal iletişim ve pazarlamada kullanılması Teorik Tarihte retorik ve ikna edici iletişimin kullanımı
12İkna edici iletişimin siyasal iletişim ve pazarlamada kullanılması Teorik Tarihte retorik ve ikna edici iletişimin kullanımı
13Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yüksel, Ahmet Haluk, İkna Edici İletişim, Asa Kitabevi, 1994, Eskişehir
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı13030
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım12112
Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr