Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 173315003103 | İKNA EDİCİ İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İkna edici iletişim dersinin amacı, tutum ve davranış değişikliği, motivasyon ve kitle psikolojisinin
anlaşılması ve açıklanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Suzan Moç |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İkna kavramını ve iknanın psikolojik, toplumsal boyutlarını değerlendirir | 2 | 2 İkna kurallarını karşılaştırabilir. | 3 | 3 İkna edici iletişim yöntemlerini kullanabilir. | 4 | 4 İkna edici iletişim sürecini; kaynak mesaj ve alıcı açısından betimleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
ikna edici iletişim, retorik, motivasyon vb. kavramların açıklanması -pazarlama, halkla ilişkiler, siyasal
iletişim, reklam, savunma vb. konularda ikna edici iletişimin nasıl kullanıldığını gösterme -İkna edici
iletişim sürecinin her bir aşamasında ikna için dikkat edilmesi gereken hususları açıklama -Tarihi süreçte ikna edici iletişim ve retoriğin kullanılmasının anlatılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İkna edici iletişimin ve retoriğin tanımı ve içeriği | | | 2 | İkna edici iletişimde tutum ve davranış değişikliği | | | 3 | İkna edici iletişim ve değer-beklenti kuramı | | | 4 | Motivasyon ve kitle psikolojisi | | | 5 | Motivasyon ve kitle psikolojisi | | | 6 | İkna edici iletişimde mesaj, kaynak, araç ve alıcının rolü | | | 7 | İkna edici iletişimde mesaj, kaynak, araç ve alıcının rolü | | | 8 | Sınav | | | 9 | İkna edici iletişimde duygu ve mantık kullanımı | | | 10 | İkna edici iletişimin halkla ilişkiler ve reklamcılıkta kullanılması | | | 11 | İkna edici iletişimin siyasal iletişim ve pazarlamada kullanılması
Teorik Tarihte retorik ve ikna edici iletişimin kullanımı | | | 12 | İkna edici iletişimin siyasal iletişim ve pazarlamada kullanılması
Teorik Tarihte retorik ve ikna edici iletişimin kullanımı | | | 13 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yüksel, Ahmet Haluk, İkna Edici İletişim, Asa Kitabevi, 1994, Eskişehir |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|