Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163314004109 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Davranış Bilimleri dersinin amacı insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimler ve bu özelliklerin iş yaşamına etkileri gibi konuları incelenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Suzan MOÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar | 2 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 3 | İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. | 4 | İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Davranış Bilimlerine Giriş, Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları, Kültür, Gelişim Ve Öğrenme, Algılama, Kişilik Ve Benlik, Tutum Ve Önyargı, İletişim, Uyum Sorunları Ve Motivasyon, Zaman Yönetimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | | | 2 | Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları | | | 3 | Kültür Kavramı, Özellikleri, ve Fonksiyonları | | | 4 | Kültür, Sosyalleşme ve Sosyal Etki | | | 5 | Kişilik ve Davranış | | | 6 | Tutumlar ve Önyargı | | | 7 | İletişim | | | 8 | Sağlıklı İletişimi Etkileyen Temel Faktörler , Ekip Çalışması ve Önemi (Örnek Olay İnceleme) | | | 9 | Sağlıklı İletişimi Etkileyen Temel Faktörler , Ekip Çalışması ve Önemi (Örnek Olay İnceleme) | | | 10 | Öğrenme-Algılama, Sorun Çözme Becerileri (Örnek Olay İnceleme) | | | 11 | Uyum Sorunları ve Savunma Mekanizmaları, Kızgınlık ve Öfke Kontrolü (Örnek Olay İnceleme) | | | 12 | Kaygı ve Türleri | | | 13 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"Davranış Bilimleri" Prof.Dr. Feyzullah Eroğlu, Beta Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, 2009, İstanbul.
"Davranış Bilimleri" Yrd. Doç.Dr. Metin İşçi, Der Yayınları, 2. Basım, İstanbul, 2007.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | 4 | | | | | | ÖÇ6 | | | 3 | | 4 | | | | | | ÖÇ7 | | | 4 | | 4 | | | | | | ÖÇ8 | | | 4 | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|