Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163314003107TOPLAM KALİTE YÖNETİMİSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Toplam kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Erkan ŞAHİNKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Kalite ve kalite geliştirmenin temel öğelerini anlayabileceklerdir.
2Kalite ve kalite geliştirmede karşılaşılan problemlerin stratejik rollerini tartışabileceklerdir.
3Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri irdelenecek ve öğrenilecek.
4Kalite alanındaki Toplam Kalite Yönetimi ve felsefesi gibi yeni yaklaşımları öğrenebileceklerdir.
5Toplam Kalite Yönetimi aşamaları vasıtasıyla kalite yönetimi metodolojisini uygulayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rekabet ve kalite kavramları, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi araçları ve teknikleri, kontrol çizelgeleri, güvenilirlik dersin konuları arasındadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalite ve genel terimler Ders Kitabı
2Toplam kalite yönetiminin tarihsel gelişimiDers Kitabı
3Kalite kontrol, kalite güvencesi, toplam kalite yönetimi (TKY)Ders Kitabı
4Müşteri OdaklılıkDers Kitabı
5Katılımcılık, LiderlikDers Kitabı
6Kaliteyi etkileyen etmenlerDers Kitabı
7Proses YönetimiDers Kitabı
8Sürekli İyileştirmeDers Kitabı
9Ara sınav
10Takım Çalışması Ders Kitabı
11Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci Ders Kitabı
12Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniğiDers Kitabı
13Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniğiDers Kitabı
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özevren, M. (1997). Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul: Alfa Basım Yayım Şimşek, Hasan. Toplam Kalite Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2007 Halis, Muhsin. Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15   5     
ÖÇ25         
ÖÇ35 4 5     
ÖÇ45 4      4
ÖÇ55 4      4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr