Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163313001105 | DİNLER TARİHİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin bu ders ile birlikte, yeryüzünde yayılmış olan ilkel dinler ve Semavi Dinler grubuna giren Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ezgi KIRICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel kavram ve terminoloji bilir. | 2 | Din kavramı, kökeni hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Yeryüzünde yayılmış olan ilkel dinlerin temel özelliklerini bilir. | 4 | Tüm ilkel dinler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği; Dinin tanımı ve kökeni, dinlerin sınıflandırılması, dinler tarihinin diğer bilim dalları ile ilişkisi, din duygusunun kaynağı hakkında ileri sürülen diğer görüşler, ilkel kabile dinlerinin temel özellikleri, ilkel kabile dinlerinde bazı temel kavramlar, Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Geleneksel Türk Dini, Maniheizm, Zerdüştilik, Sabiilik, Hinduizm, Cayinizm, Sihizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar ve Terminoloji | | | 2 | Din Kavramı, Kökeni ve Sınıflandırılması | | | 3 | Din Duygusunun Ortaya Çıkışı İle İlgili İleri Sürülen Diğer Görüşler | | | 4 | İlkel Kabile Dinlerinin Temel Özellikleri | | | 5 | Çin'de Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Konfüçyanizm ve Taoizm | | | 6 | Japonya'nın Milli Dini: Şintoizm | | | 7 | Geleneksel Türk Dini ve Maniheizm | | | 8 | İran'ın Dini: Zerdüştilik | | | 9 | Sabiilik | | | 10 | Hindistan'da Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Hinduizm ve Cayinizm | | | 11 | Hindistan'da Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Sihizm ve Budizm | | | 12 | Yahudilik | | | 13 | Hıristiyanlık | | | 14 | İslamiyet | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KÜÇÜK, A., TÜMER, G., KÜÇÜK, M.A. (2011). Dinler Tarihi. Ankara: Berikan Yayınları.
OLGUNLU, A.C. (2016). Ana Tanrıçadan Mevlanaya. İstanbul: Öteki Adam Yayınevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|