Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200401109 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, okulöncesi grubundaki çocukların gözlem ve projektif test gibi yöntemlerle fiziksel, psikolojik, bilişsel, sosyal ve duygusal yönden incelenmesini ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğr. gör. Dilan Malgaz Güçlü |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuğun gelişim özelliklerini tanır. | 2 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 3 | Değerlendirme sonuçları hakkında rapor hazırlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
The purpose, importance and necessity of getting to know children
Basic principles in the process of getting to know children
Evaluation according to different learning approaches
Methods to increase the desired behavior in the child
Techniques that can be used in recognizing children; observation technique
Introduction of methods
Mıdterm
interview technique
Tests to recognize children
Projective tests
Standard tests
The role of the family in recognizing and evaluating the child
Case Study
Fınal Examınatıon |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | | | 2 | Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | | | 3 | Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme | | | 4 | Çocukta İstenilen Davranışı Arttırma Yöntemleri | | | 5 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler; gözlem tekniği | | | 6 | yöntemlerin tanıtımı | | | 7 | ara sınav | | | 8 | araştırma teknikleri | | | 9 | Çocukları tanımak için testler | | | 10 | projektif testler | | | 11 | standart testler | | | 12 | Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin rolü | | | 13 | vaka çalışması | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
çocuğu tanıma değerlendirme pdf |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Proje Sunma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|