Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200401107 | ÇOCUK BAKIMI İLKE VE UYGULAMA | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1-Çocuklara ilişkin sosyal politika gereksinimini tartışır. | 2 | 2-Çocuklara ilişkin mevzuatı listeler. | 3 | 3-Türkiyedeki çocuk koruma ve bakım sistemini değerlendirir. | 4 | 4-Farklı çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçlarını sıralar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | | | 2 | Çocuğun değeri ve çocuklara ilişkin politika gereksinimi | | | 3 | Çocuklara ilişkin mevzuat | | | 4 | Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-1 | | | 5 | Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-2 | | | 6 | Çocuğun değerlendirilmesi | | | 7 | Çocukla görüşme | | | 8 | İhmal-istismar mağduru çocuklar | | | 9 | Çalışan çocuklar | | | 10 | Göçmen/mülteci çocuklar | | | 11 | Suça sürüklenen çocuklar | | | 12 | Engelli çocuklar | | | 13 | Çocuklarla rehabilitasyon çalışmaları | | | 14 | Koruyucu-önleyici çalışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Erbay, E. (2013). Çocuk hakları (1. Baskı). Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. K2. Sheafor, B.W. & Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K3. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K4. Yazıcı, E. (2020). Çocuk koruma ve sosyal hizmet (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K5. Öztürk, A.B. (2009). Çocuğun cinsel istismarı ve aileyle çalışma. Toplum ve sosyal hizmet, 20(2), 89-9 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|