Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200403107MESLEK ETIĞİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Etik ve mesleki etik kurallarının öğretilmesi, bilinçlendirilmesi ve etik duyarlılığın kazandırılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Rabia ACEMİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Etik ve ahlak kavramlarını ve önemini bilir.
2Meslek alanındaki etik kuralları ve etiğe uygun davranışları bilir.
3Kendi değer sistemi ve doğrularını tanımlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin tanımı, amaç, kapsam, başarı koşullarının açıklanması, tanışma. Etik ve ahlak ilişkisi, ayrımı, ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci, ahlakın gelişiminde rol oynayan unsurlar. Etik kuralları ve etik sistemler Etik toplum ilişkisi Etik sorgulama, toplumsal yozlaşma Etik ilkeler, etik türleri, etik yaklaşımlar Mesleki etik kavramı, etik kodlar ARA SINAV Etik ve disiplinlerarası ilişkiler Etik ve disiplinlerarası ilişkiler Sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk ve etik Meslek hayatında etik ilkeler, güven ve etik, hak ve adalet Mesleki yozlaşma, etik ilkelerin uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözümler FİNAL SINAVI
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, amaç, kapsam, başarı koşullarının açıklanması, tanışma.
2Etik ve ahlak ilişkisi, ayrımı, ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci, ahlakın gelişiminde rol oynayan unsurlar.
3Etik kuralları ve etik sistemler
4Etik toplum ilişkisi
5Etik sorgulama, toplumsal yozlaşma
6Etik ilkeler, etik türleri, etik yaklaşımlar
7Mesleki etik kavramı, etik kodlar
8ARA SINAV
9Etik ve disiplinlerarası ilişkiler
10Etik ve disiplinlerarası ilişkiler
11Sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk ve etik
12Meslek hayatında etik ilkeler, güven ve etik, hak ve adalet
13Mesleki yozlaşma, etik ilkelerin uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözümler
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İş Hayatında Etik (Suna Tevruz) Meslek Etiği (Nuran Öztürk ve Demet Çakıroğlu)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı111
Soru-Yanıt13678
Okuma919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1555                 
ÖÇ2555                 
ÖÇ3555                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr