|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162001301108 | SOSYAL HİZMETLER | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | 1)Bir gelişimsel dönem ve süreç olarak yaşlılık, yaşlılıkta karşılaşılan temel sorunları kavratmak
2)Yaşlılara yönelik mevcut politika, program ve hizmetler, çağdaş hizmet modellerini öğretmek
3)Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması, ekip çalışması ve bakım yönetimi hakkında bilgi edinmek.
4)Yaşlılara ilişkin mevcut politika ve hizmetleri analiz etmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Volkan GÖKMEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bir gelişimsel dönem ve süreç olarak yaşlılık, yaşlılıkta karşılaşılan temel sorunları kavrar. | 2 | Yaşlılara yönelik mevcut politika, program ve hizmetler, çağdaş hizmet modellerini öğrenir. | 3 | Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması, ekip çalışması ve bakım yönetimi hakkında bilgi edinir. | 4 | Yaşlılara ilişkin mevcut politika ve hizmetleri analiz eder. | 5 | Yaşlılık refahı alanındaki yasal ve örgütsel düzenlemeleri öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Derse devam zorunluluğu (Asgari %70)
Belirtilen kaynaklardan derse hazırlıklı gelmek.
Ders ile ilgili istenilen kaynakları temin etmek. | Dersin İçeriği | İhmal ve istismar kavramı ve kapsamı, çocuk üzerindeki etkileri, istismarcı profili,çocuğun korunması, ekip çalışması ve sosyal hizmet uygulaması.
1) Tanışma, dersin kapsamı ve temel kavramlar
2) Antikçağdan günümüze yaşlılığa bakış: Ayrımcılık ve dışlanmanın arka planı, değişen üretim ilişkileri, toplumsal yapı ve yaşlılık
3) Bir biyo-psiko-sosyal gelişi dönemi olarak yaşlılık: Süreç, gelişimsel görevler ve yaşlılık kuramları
4) Bir biyo-psiko-sosyal gelişi dönemi olarak yaşlılık: Süreç, gelişimsel görevler ve yaşlılık kuramları
5) Yaşlılık dönemindeki temel sorunlar
6) Yaşlılık dönemindeki temel sorunlar
7) Yaşlılık, yaşam kalitesi ve gerontolojik sosyal hizmet
8) Türkiye'de yaşlılara yönelik sosyal hizmetler
9) Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması: Kapsam (bilgi, beceri, değer), temel özellikler, mesleki roller…
10) Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması: Kapsam (bilgi, beceri, değer), temel özellikler, mesleki roller…
11) Yaşlılara yönelik sosyal hizmetler özelinde bakım ve bakım yönetimi
12) Yaşlılara yönelik sosyal hizmetler özelinde bakım ve bakım yönetimi
13) Geriatrik sosyal hizmet.
14) Geriatrik sosyal hizmet.
15) Değerlendirme
16) Değerlendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, dersin kapsamı ve temel kavramlar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 2 | Antikçağdan günümüze yaşlılığa bakış: Ayrımcılık ve dışlanmanın arka planı, değişen üretim ilişkileri, toplumsal yapı ve yaşlılık | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 3 | Bir biyo-psiko-sosyal gelişi dönemi olarak yaşlılık: Süreç, gelişimsel görevler ve yaşlılık kuramları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 4 | Bir biyo-psiko-sosyal gelişi dönemi olarak yaşlılık: Süreç, gelişimsel görevler ve yaşlılık kuramları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 5 | Bir biyo-psiko-sosyal gelişi dönemi olarak yaşlılık: Süreç, gelişimsel görevler ve yaşlılık kuramları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 6 | Yaşlılık dönemindeki temel sorunlar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 7 | Yaşlılık dönemindeki temel sorunlar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yaşlılık, yaşam kalitesi ve gerontolojik sosyal hizmet | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 10 | Türkiye'de yaşlılara yönelik sosyal hizmetler | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 11 | Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması: Kapsam (bilgi, beceri, değer), temel özellikler, mesleki roller… | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 12 | Yaşlılarla sosyal hizmet uygulaması: Kapsam (bilgi, beceri, değer), temel özellikler, mesleki roller… | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 13 | Yaşlılara yönelik sosyal hizmetler özelinde bakım ve bakım yönetimi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 14 | Geriatrik sosyal hizmet. | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 15 | Geriatrik sosyal hizmet. | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) Koşar,_N._(1996)._Sosyal_Hizmetlerde_Yaşli_Refahi_Alani,_Şafak_Matbaacilik,_Ankara._
2)Önal_Dölek,_B._(2011)._Türkiye’de_Üniversite_Hastanelerindeki_Geriatri_Bilim_Dallarına_Bağlı_Geriatri_Ünitelerinde_Verilen_Hizmetin_Sosyal_Hizmet_Temelinde_Değerlendirilmesi._Hacettepe_Üniversitesi_Sosyal_Bilimler_Enstitüsü_Sosyal_Hizmet_Anabilim_Dalı_Doktora_Tezi,_Ankara._
3) Onur,_B._(2000)._Gelişim_Psikolojisi:_Yetişkinlik,_Yaşlılık,_Ölüm._İmge_Kitabevi_Yayınları._5._Baskı._Ankara.
4) Tufan,_İ._(2002)._Antikçağ’dan_Günümüze_Yaşlılık-Sosyolojik_Yaşlanma.__Aykırı_Yayınları,_Araştırma_Dizisi:_9.
5)Erkan,_G._(2000)._“Yaşlılarla_Mülakat”._Antropoloji_ve_Yaşlılık:_Prof._Dr._Vedia_Emiroğlu’na_Armağan._Hacettepe_Üniversitesi_Sosyal_Hizmetler_Yüksekokulu_Yayını._
6) Emiroğlu,_V._(1995)._Yaşlılık_ve_Yaşlının_Sosyal_Uyumu._Genişletilmiş_İkinci_Baskı._Şafak_Matbaacılık,_Ankara._
7)Duyan,_V._(2005)._"Türkiye'de_Yaşlılara_Yönelik_Sosyal_Hizmetler",_1._Türkiye_Uluslar_arası_Gerontoloji_Sempozyum_Bildiriler_Kitabı"_10-12_Mayıs_2005,_Akdeniz_Üniversitesi,_s:__91-99. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 5 | 2 | 10 | Tartışma | 5 | 2 | 10 | Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 | Seminer | 5 | 2 | 10 | Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Performans | 2 | 1 | 2 | Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|