Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200201106 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı geleceğin yönetici adaylarına iş hayatında gerekli olan teknik, beşeri ve kavramsal becerileri kazandırmaktır. Ayrıca bu derste motivasyon, öğrenme, stres, kişilik, duygular, kültür, algılama vb. davranışsal konular da tanıtılmaktadır. Öğrencileri insan davranışları ve bu davranışları etkileme yolları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. gör. Ayhan Akgün |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler insan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 2 | Davranış bilimlerini oluşturan disiplinlerin yaptığı başlıca katkıları belirtebilir. | 3 | Tutum ile davranış arasındaki ilişkiyi özetleyebilir. | 4 | Bireyin kişiliğini belirleyen faktörleri açıklayabilir. | 5 | Duygular yönünden kadın ve erkekler arasındaki farkı açıklayabilir. | 6 | Algının karar verme sürecini nasıl etkilediğini açıklayabilir. | 7 | Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisini ve diğer motivasyon teorilerini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji, hukuk ve ekonomi gibi disiplinlerin görüşleri bütünleştirilerek davranışın sebep ve sonuçları incelenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel davranışsal kavramlar | | | 2 | Psikolojiyi ve davranışı kavramak | | | 3 | Bilimsel yöntemler | | | 4 | Duyum, algı ve değerler | | | 5 | Motivasyonla ilgili temel kavramlar | | | 6 | Motivasyon teorileri | | | 7 | Kişilik Teorileri | | | 8 | Duygular | | | 9 | Öğrenme teorileri | | | 10 | Kültür ve kültürel değişim | | | 11 | Grupları tanımlama ve sınıflandırma | | | 12 | Sosyal psikoloji, tutumlar ve atfetme | | | 13 | Psikolojik bozukluklar | | | 14 | İş stresi ve stres yönetimi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı: Eroğlu, F. (2009). Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar: Yüksel, Ö. (2006). Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|