Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200204108 | KLİNİK LABORATUVAR TANI YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Hayvan hastalık teşhisinde kullanılan metotlar ile normal fizyolojik kan,serum, sperma vb parametrelerin anlatılıp, uygulanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klinik Labaratuvar Tanı Yöntemleri tanımını bilir | 2 | Tanı Yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Tanı Yöntemleri kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | 4 | Tanı Yöntemlerini kullanır | 5 | Klinik Labaratuvar tanı yöntemlerini değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Klinik laboratuav tanımı, Örnek toplama metotları, Kan Örneklerinin Alınması ,Kan Örneklerinin Taşınması, Örneklerin İşlenmesi, Punksiyon ve Sonda tanımı, Punksiyon gerektiren durumlar, Punksiyon Sonucu Değerlendirme, Sonda tanımı, Sonda Çeşitleri, Sonda Uygulanan Durumlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Klinik labaratuvar tanımı
| | | 2 | Klinik labaratuvar yöntem tanımı
| | | 3 | Örnek toplama metotları
| | | 4 | Örnek toplama metotları
| | | 5 | Kan Örneklerinin Alınması
| | | 6 | Kan Örneklerinin Taşınması
| | | 7 | ara sınav
| | | 8 | Punksiyon ve Sonda tanımı
| | | 9 | Punksiyon gerektiren durumlar
| | | 10 | Punksiyon Sonucu Değerlendirme
| | | 11 | Sonda tanımı
| | | 12 | Sonda Çeşitleri
| | | 13 | Sonda Uygulanan Durumlar
| | | 14 | final sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|