Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200104111 | SATIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Satışın pazarlama kavramı içindeki yeri,etkin iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüzde iş hayatı ve pazarlamanın içersinde en etkin rollerden’’ satıcı’’ kimliğinin etkin şekilde oluşturulması. | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pazarlama kavramı,satışın pazarlama içersindeki tanımı ve ekonomik önemi ve katkısı.Etkin iletişim yolları,satışın aşamaları,etkin sunum ve satış teknikleri,itiraz karşılama yöntemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pazarlama tanımı ve önemi | | | 2 | Pazarlama kavramı ve aşamaları | | | 3 | Satış ve Satış yönetimine giriş | | | 4 | Satış Sürecinin aşamaları | | | 5 | Randevu alma | | | 6 | Görüşme öncesi hazırlık | | | 7 | Görüşme öncesi hazırlık | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Etkili Sunum | | | 10 | Satış teknikleri | | | 11 | Satış teknikleri ve satış kapama | | | 12 | İtiraz belirleme ve karşılama | | | 13 | Satıcı ve satış yöneticisinden beklenen özellikler | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AKBEN Feyzullah-PRINTER Rashad, Folklore; Özkan Press Ankara, Turkey, 1995, EKİCİ text PROF.DR.HALİM Science, Traditional Publishing, Ankara, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 4 | | 3 | | | | ÖÇ5 | 3 | | 4 | | | | 3 | | 4 | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|