|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200104110 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin;
düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları;
Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları;
hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri;
iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri;
iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir.Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. Çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türlerinde düşünce sıralama ve geliştirme tekniklerini kullanarak sözlü/yazılı metin hazırlayabilir. | 2 | Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir.Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir. | 3 | Topluluk içinde ve önünde hazırlıklı / hazırlıksız konuşmalar yaparak, düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilir; kendi konuşmasını değerlendirebilir.İş yaşamında ve sosyal ortamda fikirlerini bir bütünlük içerisinde ifade etme becerisi elde ederek, özgüven duygularını geliştirir. | 4 | Konuşurken konuyu dağıtmadan söyleyeceklerini sıraya koyarak, neyi, nerede, ne biçimde ve ne kadar söyleyeceğini planlayabilir. | 5 | Konuşmayla birlikte çabuk düşünebilme yeteneğini geliştirebilir. Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini geliştirebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Konuşma, sözlü ve yazılı anlatım, konuşmanın temel öğeleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi | | | 2 | İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | | | 3 | Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları | | | 4 | Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği | | | 5 | Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon | | | 6 | Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) | | | 7 | Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili | | | 10 | Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurlar | | | 11 | Sözlü Anlatım Bozuklukları | | | 12 | Ödev Sunumları | | | 13 | Ödev Sunumları | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık
2. Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991.
3. Etkili Sunuş, Christine E. Bingaman, Rota Yayın, 1993
4. Bedenin Dili, Acar&Zuhal Batlaş, Remzi Kitabevi, 1995
5. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Emin Özdemir, Remzi Kitabevi, Mayıs 1996
6. Güzel Konuşmanın Sırları, Şadi Eren, Nesil Yayınları, Mart 1997
7. Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academy, 1999
8. Güzel Konuşma Pratiği (El Kitabı), Cevdet Tellioğlu, Timaş Yayınları, Mayıs 2000
9. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004
10. Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004.
11. Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005
12. Türkçe-2: Sözlü Anlatım, Ali Yakıcı, Mustafa Yücel, Mehmet Doğan, V. Savaş Yelok, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006.
Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ5 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|