Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200101110MEDYA PLANLAMASeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Reklam ve halkla ilişkiler stratejisi içinde mecranın yeri, önemi, ana reklam mecralarının özellikleri,medya planlamanın ilkeleri, temel kavramlar anlatılır, kendilerine verilen hayali bütçeye bağlı kalarak medya planının nasıl hazırlanacağı konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama iletişiminde medya planlamasının yerini bilir.
2Reklam medya planı ve stratejik bakış açısını tanımlayarak kavrar.
3İzleyici, dinleyici, okuyucu yöntemlerini bilir.
4Medya planlamasının yer aldığı Kitle iletişim Araçlarını tanır ve özelliklerini bilir.
5Bir Medya planının hangi kitle iletişim aracında yer alması gerektiği kararını verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta medya planlaması, satın alma ve satışta reklam ajansı, müşteri medya. Medya izleyicisi üzerinde araştırma, bilgi kaynakları ve üretimde değerlendirme yöntemleri Medya Planlaması Nedir?, Medya Reklam ve Tüketici arasındaki İlişki, Medya Planlama Faaliyetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya planlaması nedir.Medya, Reklam ve Tüketici İlişkisi
2Medya Araştırma ve Planlama Süreci
3Medya planlama Faaliyetleri
4Medya da Ölçme ve Değerlendirme (Raiting, Tvr)
5Medya `da Ölçme ve Değerlendirme (Share, Ats, Grps, Ots v.d)
6Pazarlama Stratejisi ve Medyanın Yapılandırılması
7Erişim, Frekans Takvimleme
8Ara Sınav
9Medya planlama yaparken kullanılacak medya ve mecraların seçimi ve dikkat edilmesi gereken unsurlar
10Medya maliyetleri satın alma problemleri, Bütçe
11Plan Oluşturma, yazmak ve sunmak
12Plan Oluşturma, yazmak ve sunmak
13Medya planlama örneklerinin tartışılması
14 Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özkundakçı, Mehmet,(2009), Medya Planlama, Hayat Yayınları, İstanbul. Çöklü,Ece Y. (2004). Halkla İlişkilerde Medya, Set-Systems Yay. İstanbul Başal, Bilgen,(1998), Medya Planlaması, Çantay Kitabevi, İstanbul. Sissors, Jack, J., Baron, Roger, B. (2008) Medya Planı nasıl Hazırlanır, MediaCat Yayınları, İstanbul. Başal, Bilgen,(1998), Medya Planlaması, Çantay Kitabevi, İstanbulFırlar, Belma Güneri, (2009), Reklamda Rekabetin Anahtarı, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraSissors, Jack, J., Baron, Roger, B. (2008) Medya Planı nasıl Hazırlanır, MediaCat Yayınları, İstanbulErol, Gülbuğ, (2007), Reklam ve Medya Planlaması, Beta Yayınları, İstanbul...
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ12 3   3 3 3   
ÖÇ23 3   3 3 3   
ÖÇ33 3   3 3 3   
ÖÇ43 3   3 3 3   
ÖÇ53 3   3 3 3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr