Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200101109 | BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Kurumlarda bulunan elektronik ve kağıt ortamlardaki belgelerin yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olunur.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dosya tasnif planını uygulayabilir. | 2 | Dosya tasnif plânı hazırlayabilir. | 3 | Vaka ve konu dosyalaması ve dosya türleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | 4 | Yazışma standartlarını kavrar. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Belge yönetimi kavramı ve içeriği işlenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders kaynakları, evrak yönetimi prosedürleri ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında genel bilgiler | | | 2 | Dersin amacının, kapsamının ve temel kavramlarının açıklanması | | | 3 | Sistem kavramı çerçevesinde evrak yönetimi | | | 4 | Belgenin yaşamdöngüsü ve evrak yönetimi sürecinin fonksiyonlarına giriş | | | 5 | Evrak yönetimi sürecinin fonksiyonları | | | 6 | Belgelerin üretim süreci ve türleri anlatılarak örneklerin verilmesi | | | 7 | Yazışma standartlarının incelenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Genel değerlendirme | | | 10 | Resmî yazışmaya yönelik uygulama | | | 11 | Bürolarda evrak akışı ve işlemleri,Dosya türleri ve dosylama süreci,Konu ve vaka dasyalaması anlatılarak örnek uygulama yapılması | | | 12 | Calvino'dan okumalar | | | 13 | Fonksiyon, faaliyet, işlem ve dosya serisi,Birim, fonksiyon ve evrak envanter formu konusunun anlatılması ve formların geliştirilmesi | | | 14 | final sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Belediyelerde Arşiv Yönetimi, Hamza Kandur, REMAK
ISO 15489-1 Information and Records Management, 2001.
Managing Your Organization's Records, Elizabeth Parker, Library Association Publishing
Professional Records and Information Management, Jaffrey R. Stewart ve Nancy M. Melesco, Glencoe McGraw-Hill
Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 4 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ5 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|