Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200101108ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı örgütsel psikoloji ile ilgili temel kavramları ve çalışma yaşamı çerçevesinde insan ilişkilerinin öğrenilmesini sağlamaktır. Çalışma hayatında karşılaşılan çeşitli sorunların yönetim tarafından çözümlenmesine yönelik süreçlerin psikolojik alt yapısı irdelenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bu derste çalışma yaşamında karşılaşılan psikolojik süreçleri öğrenir.
2Çatışma ve stres gibi örgütsel yaşamdaki barış ve huzuru tehdit eden problemleri ve çözüm önerilerini tartışır.
3Birey, grup ve örgüt davranışını etkileyen faktörleri doğru olarak tespit eder.
4Farklı durumların davranışa dair içeriğini çeşitli perspektiflerden analiz edebilir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş. Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar .Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü.Örgütsel değişim: Değişim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş.
2Temel kavramlar ve yönetsel teorilerin yönetim psikolojisine katkıları
3Örgütsel davranış disiplini, ilgi alanları, gelişimi ve etkileri
4Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar
5İş ile personel arasında uyumun sağlanılması
6Çalışma koşulları: Monotonluk, fiziksel koşullar vs.
7Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü
8Ara Sınav
9Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri
10Tükenme (Burnout): Örgütsel tükenme, neden ve sonuçları
11Örgütsel değişim: Değişim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri
12Liderlik kavramı, liderlerin özellik ve fonksiyonları,
13Liderlik kuramları, etki ve sonuçları .Örgütlerde etik: Etik kavramı, örgütsel sabotaj, yolsuzluk ve usulsüzlük
14Final Sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Haluk Gürgen, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Alan Çalışması10110
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ14 4   4 5 3   
ÖÇ25 5   5 4 4   
ÖÇ34 5   3 5 5   
ÖÇ44 4   4 4 3   
ÖÇ54 5   4 4 5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr