Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001068 | TEKNİK RESİM | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste; Teknik resim çizmek ve okumak yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa ÖCAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Teknik resim çizme ve okumak | 2 | Teknik resim çizme ve okumak | 3 | Mesleki resim çizmek ve okumak | 4 | Mesleki resim çizmek ve okumak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
"A. GEOMETRİK ÇİZİM
1. Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi
2. Çizim araç gereçleri
3. Çizgi ve çeşitleri
4. Doğru, dikme ve açıları istenilen değerlerde çizmek,
5. Daire içine çokgenler çizmek,
6. Farklı daireleri içten / dıştan, teğet ve yaylarla birleştirmek,
B. GÖRÜNÜŞ ÇIKARMA
1. İzdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması,
2. İzdüşümü düzlem çeşitleri,
3. Görünüşlerin uygun izdüşümü düzlemlerine yerleştirilmesi,
C. ÖLÇÜLENDİRME
2. Ölçülendirme kuralları,
3. Ölçülendirme elemanları," |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri | X | | 2 | Geometrik çizim yapmak | X | | 3 | Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması | X | | 4 | İzdüşümü düzlem çeşitleri | X | | 5 | Ölçülendirme yapmak | X | | 6 | Perspektifin tanımı ve önemi | X | | 7 | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme | X | | 8 | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi
| X | | 9 | Dairenin perspektifi | X | | 10 | Kesit almanın tanımı ve önemi, | X | | 11 | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri
| X | | 12 | Kesit uygulamaları | X | | 13 | Toleranslandırma | X | | 14 | Yüzey işleme işaretleri | X | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"Ders Kitabı: “TEKNİK RESİM”
Yazarı: Prof.Dr.M.Nimet ÖZDAŞ, Prof.Dr.Mustafa GEDİKTAŞ
Çizim laboratuvarı, resim masası, çizim takımları, model epür düzlemi, model parçalar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|