Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000303108ÖZEL EĞİTİMDE ARAÇ-GEREÇ GELİŞTİRMESeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders sonunda öğrenciye özel gereksinimli çocuklara uygun araç-gereç yapabilme yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN ARAS
Öğrenme Çıktıları
1Görme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak
2İşitme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak
3Zihinsel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak
4Bedensel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak
5Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuklar için araç hazırlamak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan araç gereci hazırlamak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
2Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
3 İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
4 İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
5 İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak
6Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
7Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
8Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
9Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak
10Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
11Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama
12Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama
13
14
15
16
17
18
19
20
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ş .OĞUZKAN Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri KAĞIT VS DERGİLERİ
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14               
ÖÇ2 44             
ÖÇ35 45            
ÖÇ4 4 3 55         
ÖÇ5     445        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr