Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001136FİZİKSeçmeli114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, fiziğin temel ilkelerinin öğretilmesi ve kavramların deneylerle desteklenerek hesap yapma yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR.GÖR.KENAN GÜRÇAM
Öğrenme Çıktıları
1Temel fiziksel büyüklükleri ve birimleri kavrayarak dönüşümlerini yapmak
2 İş, güç ve enerji kavramlarını bilir ve bunları bağıntılarla ifade edebilir.
3Statik ve dinamik sistemleri birbirinden ayırabilir
4Termal ve akışkan sistemler ile ilgili hesapları yapmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
"Birim Sistemleri Vektörler, Kuvvet ve Moment Denge ve Denge Şartları Ağırlık Merkezinin Bulunması Hareket Kanunları Hareket Kanunları İş, Güç, Enerji İş, Güç, Enerji Isı ve Sıcaklık Isı Geçişi ve Isı Geçişi Türleri: İletim, Taşınım ve Işınım Isı Geçişi Türleri: İletim, Taşınım ve Işınım Temel Akışkan Özellikleri, Akış Türleri ve Debi Hesabı Kanal ve Borularda Akış Basınç Kaybı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Temel fiziksel büyüklükleri ve birimleri kavrayarak dönüşümlerini yapmak
22. İş, güç ve enerji kavramlarını bilir ve bunları bağıntılarla ifade edebilir.
33. Statik ve dinamik sistemleri birbirinden ayırabilir.
44. Termal ve akışkan sistemler ile ilgili hesapları yapmak
51. Temel fiziksel büyüklükleri ve birimleri kavrayarak dönüşümlerini yapmak
62. İş, güç ve enerji kavramlarını bilir ve bunları bağıntılarla ifade edebilir.
73. Statik ve dinamik sistemleri birbirinden ayırabilir.
84. Termal ve akışkan sistemler ile ilgili hesapları yapmak
91. Temel fiziksel büyüklükleri ve birimleri kavrayarak dönüşümlerini yapmak
102. İş, güç ve enerji kavramlarını bilir ve bunları bağıntılarla ifade edebilir.
113. Statik ve dinamik sistemleri birbirinden ayırabilir.
124. Termal ve akışkan sistemler ile ilgili hesapları yapmak
131. Temel fiziksel büyüklükleri ve birimleri kavrayarak dönüşümlerini yapmak
142. İş, güç ve enerji kavramlarını bilir ve bunları bağıntılarla ifade edebilir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı :Fizik İlkeleri (Prof.Dr. Kemal ÇOLAKOĞLU), yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1  3   2    
ÖÇ2  3   2    
ÖÇ3  3   2    
ÖÇ4  3   2    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr