Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3303002200GRAFİK VE ANİMASYON-IISeçmeli124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle öğrencilerin temel animasyon tekniklerini öğrenmesi, vektörel animasyonlar hazırlaması ve nesneleri kontrol edecek kodlamayı kavraması sağlanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR.GÖR. Alper GÜLBE
Öğrenme Çıktıları
1Çalışma alanını etkin olarak kullanabilecektir.
2Grafik düzenleme işlemlerini yapabilecektir.
3Metin düzenleme işlemlerini yapabilecektir.
4Sembol işlemlerini yapabilecektir.
5Animasyon tekniklerini kullanabilecektir.
6Ses ve video ekleyebilecektir.
7Ekranları kullanabilecektir.
8Bileşenlerle form oluşturabilecektir.
9Dinamik verileri kullanabilecektir.
10Optimizasyon işlemlerini yapabilecektir.
11İçeriğin yayınlanması ile ilgili düzenlemeleri yapabilecektir.
12Arayüz birimlerini kullanabilecektir.
13Temel programlama yapılarını kullanabilecektir.
14Nesnelerin olay ve özelliklerini düzenleyebilecektir.
15Fonksiyonlar oluşturabilecektir.
16Çoklu ortam nesnelerini etkileşimli hale getirebilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bu derste animasyonlar için Adobe Flash programı ve ActionScript 3 dili kullanılır. Bu ürünün deneme sürümü www.adobe.com adresinden indirilebilir.
Dersin İçeriği
1. Animasyon Temelleri 2. Grafikler 3. Metin İşlemleri 4. Semboller 5. Animasyon Teknikleri 6. Ses ve Video İşlemleri 7. Ekranlar 8. Bileşenler 9. Dinamik Veriler 10. Yazılım Optimizasyonu 11. Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları 12. Eylemler Paneli 13. Temel Programlama Yapıları (Değişkenler, Yazım Kuralları, Operatörler, Koşullar, Döngüler, İşlevler) 14. Nesneler 15. Fonksiyonlar 16. Ses ve Video Kontrolleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Animasyon Temellerix
2Grafiklerx
3Metin İşlemlerix
4Semboller, Animasyon Tekniklerix
5Ses ve Video İşlemlerix
6Ekranlarx
7Bileşenlerx
8Dinamik Verilerx
9Yazılım Optimizasyonux
10Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarlarıx
11Eylemler Panelix
12Temel Programlama Yapılarıx
13Nesneler, Fonksiyonlarx
14Ses ve Video Kontrollerix
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adobe Flash CS5 & ActionScript 3.0, Uğur GELİŞKEN, KodLab Yayın Dağıtım, İstanbul, 2011. ActionScript 3.0'ı Programlama, Adobe System Intercorporated, ABD, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik111
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ13 3  55    
ÖÇ23 3  55    
ÖÇ33 3  55    
ÖÇ43 3  55    
ÖÇ53 3  55    
ÖÇ63 3  55    
ÖÇ73 3  55    
ÖÇ83 3  55    
ÖÇ93 3  55    
ÖÇ103 3  55    
ÖÇ113 3  55    
ÖÇ123 3  55    
ÖÇ133 3  55    
ÖÇ143 3  55    
ÖÇ153 3  55    
ÖÇ163 3  55    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr