Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3303002200 | GRAFİK VE ANİMASYON-II | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle öğrencilerin temel animasyon tekniklerini öğrenmesi, vektörel animasyonlar hazırlaması ve nesneleri kontrol edecek kodlamayı kavraması sağlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. Alper GÜLBE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çalışma alanını etkin olarak kullanabilecektir. | 2 | Grafik düzenleme işlemlerini yapabilecektir. | 3 | Metin düzenleme işlemlerini yapabilecektir. | 4 | Sembol işlemlerini yapabilecektir. | 5 | Animasyon tekniklerini kullanabilecektir. | 6 | Ses ve video ekleyebilecektir. | 7 | Ekranları kullanabilecektir. | 8 | Bileşenlerle form oluşturabilecektir. | 9 | Dinamik verileri kullanabilecektir. | 10 | Optimizasyon işlemlerini yapabilecektir. | 11 | İçeriğin yayınlanması ile ilgili düzenlemeleri yapabilecektir. | 12 | Arayüz birimlerini kullanabilecektir. | 13 | Temel programlama yapılarını kullanabilecektir. | 14 | Nesnelerin olay ve özelliklerini düzenleyebilecektir. | 15 | Fonksiyonlar oluşturabilecektir. | 16 | Çoklu ortam nesnelerini etkileşimli hale getirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu derste animasyonlar için Adobe Flash programı ve ActionScript 3 dili kullanılır. Bu ürünün deneme sürümü www.adobe.com adresinden indirilebilir. |
Dersin İçeriği |
1. Animasyon Temelleri
2. Grafikler
3. Metin İşlemleri
4. Semboller
5. Animasyon Teknikleri
6. Ses ve Video İşlemleri
7. Ekranlar
8. Bileşenler
9. Dinamik Veriler
10. Yazılım Optimizasyonu
11. Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları
12. Eylemler Paneli
13. Temel Programlama Yapıları (Değişkenler, Yazım Kuralları, Operatörler, Koşullar, Döngüler, İşlevler)
14. Nesneler
15. Fonksiyonlar
16. Ses ve Video Kontrolleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Animasyon Temelleri | x | | 2 | Grafikler | x | | 3 | Metin İşlemleri | x | | 4 | Semboller, Animasyon Teknikleri | x | | 5 | Ses ve Video İşlemleri | x | | 6 | Ekranlar | x | | 7 | Bileşenler | x | | 8 | Dinamik Veriler | x | | 9 | Yazılım Optimizasyonu | x | | 10 | Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları | x | | 11 | Eylemler Paneli | x | | 12 | Temel Programlama Yapıları | x | | 13 | Nesneler, Fonksiyonlar | x | | 14 | Ses ve Video Kontrolleri | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Adobe Flash CS5 & ActionScript 3.0, Uğur GELİŞKEN, KodLab Yayın Dağıtım, İstanbul, 2011.
ActionScript 3.0'ı Programlama, Adobe System Intercorporated, ABD, 2008. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ5 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ6 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ7 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ8 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ9 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ10 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ11 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ12 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ13 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ14 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ15 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ16 | 3 | | 3 | | | 5 | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|