Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 184403003103 | VERİ MADENCİLİĞİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere veri madenciliği yöntemlerini, çeşitli problemlere uygulayarak, anlamlı bilgiler elde etme becersi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Veri madenciliği ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Gerekli verileri elde ederek, onlardan anlamlı bilgiler çıkarır. | 3 | Veri madenciliği programlarından birini temel düzeyde kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Veri, Enformasyon, Bilgi kavramları
Veri Madenciliğinin Tanımı ve Yöntemleri,
Sınıflandırma,
Kümeleme,
Birliktelik Analizi,
Metin Madenciliği,
MatLab ile Uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Veri madenciliğine giriş | | | 2 | Veri, Enformasyon, Bilgi ve Bilgelik kavramları | | | 3 | Veri ön işleme yöntemleri | | | 4 | Veri ön işleme yöntemleri | | | 5 | Sınıflandırma | | | 6 | Sınıflandırma yöntemleri | | | 7 | Kümeleme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Birliktelik analizi | | | 11 | Metin madenciliği | | | 12 | Web madenciliği | | | 13 | Veri madenciliği uygulamaları | | | 14 | Veri madenciliği uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gökhan Silahtaroğlu, Veri Madenciliği.
Yalçın Özkan, Veri Madenciliği Yöntemleri.
Ayşe Oğuzlar, Temel Metin Madenciliği.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|