Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBET-101TEZZorunlu2424
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılmasını, öğrencinin yüksek lisans tez önerisinde elde etmiş olduğu deneyimleri ve teorik bilgileri tez çalışmasında uygulamasını içermektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Aslıhan IĞDIR AKARAS
Öğrenme Çıktıları
1Konuyla ilgili literatürü yazar. He writes the literature on the subject. Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar.
2Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar. Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir.
3Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayarak uygular. Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder.
4Elde edilen bulguları raporlaştırır; sonuçları literatür ile karşılaştırıp yorumlayarak önerilerde bulunur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Tezin ikinci bölümünde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak
22 Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
33 Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
44 Tezin yöntem kısmının yazılması
55 Tezin yöntem kısmının yazılması
66 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
77 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
88 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması
99 Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
1010 Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi
1111 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
1212 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
1313 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
1414 Araştırmada elde edilen tüm verilerin de bulunduğu raporun tamamlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YOK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Sözlü Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma11010
Beyin Fırtınası1100100
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma111
Proje Hazırlama1100100
Proje Sunma15050
Makale Yazma1100100
Makale Kritik Etme1100100
Bireysel Çalışma1100100
Okuma1100100
Rapor15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)721
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr