Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES-23-188 | SPOR BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK VE ANALİTİK | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sporda performans ölçümü kavramlarını ve analizin temel prensiplerini açıklayabilir ve tartışabilir. | 2 | Araştırma ve takım-sporcu verilerini organize edebilir ve modelleyebilir. | 3 | Verileri istatistiksel analiz edebilir, görselleştirebilir ve sonuçların analitiğini yapabilir. | 4 | Spor organizasyonlarında verilen kararlar öncesi önerilerde bulunmak amacıyla analizlerden elde edilen verileri yorumlayabillir. | 5 | Sporda performans ölçümü ve analitiğini ilgilendiren araştırma ve projeleri planlayabilir ve yürütebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Veri, istatistik ve analitiğin spor bilimlerinde gücü hakkında temel bilgiler | - | - | 2 | Araştırma metodolojisi, değişken ve istatistik paket programların tanıtımı | | | 3 | İstatistik paket programlarını kullanma, temel ve istatistiksel modeller | | | 4 | Değişkenleri karakterize etme ve araştırma problemleri ile istatistiksel çözümleme | | | 5 | Anatomi, fizyoloji, fiziksel ve psikolojik değişkenler ve istatistiksel modeli seçme | | | 6 | Central tendency and statistics of variety measurements (Mode, median, average, standard deviation) | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Grup farklılıklarını incelemek için kullanılan istatistikler (T-Test, ANOVA, ANCOVA) | | | 9 | Grup farklılıklarını incelemek için kullanılan istatistikler (MANOVA ve MANCOVA) | | | 10 | İlişki ve sonuçları yordamak için kullanılan istatistik ve modeller (Korelasyon ve basit doğrusal regresyon) | | | 11 | ilişki ve sonuçları yordamak için kullanılan istatistik ve modeller (Çoklu doğrusal regresyon, lojistik regresyon) | | | 12 | Takım sporlarında oyuncu performansının ölçümü ve analitiği | | | 13 | Bireysel sporlarda oyuncu performansının ölçümü ve analitiği | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|