Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT-SBETÖ-100TEZ ÖNERİSİZorunlu1218
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişmesi, konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması. Öğrencinin teze ait kuramsal temelleri oluşturma sürecini planlayabilmesini amaçlayan bir derstir. Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişiminin sağlanarak konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR.SERKAN KÜNÜ
Öğrenme Çıktıları
11 Konuyla ilgili literatüre hakim olur 2 Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları geliştirir 3 Tezin amacına uygun metodoloji hakkında karar verir 4 Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirmek için araştırma yapar 5 Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayabilmek için gerekli işlemleri (uygun aracın bulunması, seçilmesi, uyarlanması) 6 Konuyla ilgili literatürü yazar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişmesi,konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması.Tezinin kuramsal temellerini teşkil etmeyi amaçlayan bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme 2 Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme 3 Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme 4 Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme 5 Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme 6 Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması 7 Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun soruların ve alt problemlerin yazılması 8 Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun soruların ve alt problemlerin yazılması 9 Araştırma için ilgili mercilerden izin alabilmek amacıyla iletişime geçilmesi, ilgili formların MEB vb. web sitelerinden indirilerek doldurulması 10 Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması 11 Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması 12 Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması 13 Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması 14 Dönemin değerlendirilerek, TEZ1 çalışmaların değerlendirilmesi; TEZ2’nin planlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YOK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Sunma150
TOPLAM50
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Sunma150
TOPLAM50
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem1100100
Gösterme1100100
Rapor Hazırlama15050
Rapor Sunma111
Proje Hazırlama15050
Proje Sunma15050
Seminer111
Makale Yazma15050
Makale Kritik Etme1100100
Rapor15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)552
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr