Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT-SMNR-100 | SEMİNER | Zorunlu | 1 | 2 | 12 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin tez çalışmalarına geçebilmeleri için hazırlamalar gereken hazırlık ödevidir. Seminer ödevi alanla ilgili teorik bilgileri güncel uygulamalarla ilişkilendirip alana yeni bir katkı sağlamak amacı ile hazırlanan uygulama kısmı geniş olmaksızın yapılan bir değerlendirmedir. Öğrencinin hazırlayacağı tez konusuna yakın konu seçilmesi önerilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DR.SERKAN KÜNÜ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır
2 Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir.
3 Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar
4 Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5 Hazırladığı raporu sunar
6 Konuyla ilgili literatürü yazar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması
4 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
5 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması.
6 Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
7 Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
8 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
9 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
10 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
11 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
12 Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
13 Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
14 Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YOK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Seminer | 1 | 50 | TOPLAM | 50 | |
Seminer | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 100 | 100 |
Seminer | 1 | 50 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Okuma | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|