Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT-SMNR-100SEMİNERZorunlu1212
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin tez çalışmalarına geçebilmeleri için hazırlamalar gereken hazırlık ödevidir. Seminer ödevi alanla ilgili teorik bilgileri güncel uygulamalarla ilişkilendirip alana yeni bir katkı sağlamak amacı ile hazırlanan uygulama kısmı geniş olmaksızın yapılan bir değerlendirmedir. Öğrencinin hazırlayacağı tez konusuna yakın konu seçilmesi önerilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR.SERKAN KÜNÜ
Öğrenme Çıktıları
11 Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır 2 Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir. 3 Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar 4 Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler. 5 Hazırladığı raporu sunar 6 Konuyla ilgili literatürü yazar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması. 2 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması 3 Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması 4 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması 5 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması. 6 Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması 7 Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması 8 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. 9 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. 10 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. 11 İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. 12 Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi 13 Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi 14 Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YOK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Seminer150
TOPLAM50
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Seminer1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Örnek Vaka İncelemesi1100100
Seminer15050
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma1100100
Okuma1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)350
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr