Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT-101 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak. Uzmanlık Alan Dersi; yüksek lisans öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarması, öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik bir derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğrencinin Danışmanlığını Yürüten Öğretim Üyesi |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. | 2 | Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. | 3 | Çalışmasını raporlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uzmanlık Alan Dersi; yüksek lisans öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarması, öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik bir derstir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tez konusu araştırması | | | 2 | Tez konusu araştırması | | | 3 | Kaynak araştırma | | | 4 | Kaynak araştırma | | | 5 | İçindekiler kısmının hazırlanışı | | | 6 | İçindekiler kısmının hazırlanışı | | | 7 | Dipnotlar ve kaynakça | | | 8 | Araştırma önerisinin yazılması | | | 9 | Araştırma önerisinin yazılması | | | 10 | Araştırma tasarımı | | | 11 | Araştırma tasarımı | | | 12 | Araştırma tasarımı | | | 13 | Araştırma tasarımı | | | 14 | Araştırma tasarımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çalıştığı alan ile ilgili danışman hocanın önerdiği kitaplar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 48 | 48 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 8 | 96 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|