Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBET-101 | TEZ | Zorunlu | 2 | 5 | 24 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılmasını, öğrencinin yüksek lisans tez önerisinde elde etmiş olduğu deneyimleri ve teorik bilgileri tez çalışmasında uygulamasını içermektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Danışman |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Konuyla ilgili literatürü yazar. He writes the literature on the subject. Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar. | 2 | Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar. Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir. | 3 | Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayarak uygular. Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder. | 4 | Elde edilen bulguları raporlaştırır; sonuçları literatür ile karşılaştırıp yorumlayarak önerilerde bulunur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Tezin ikinci bölümünde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak | | | 2 | 2 Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması | | | 3 | 3 Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması | | | 4 | 4 Tezin yöntem kısmının yazılması | | | 5 | 5 Tezin yöntem kısmının yazılması | | | 6 | 6 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması | | | 7 | 7 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması | | | 8 | 8 Alınan izin çerçevesinde ölçme aracının okullarda veya ilgili birimlerde uygulanması | | | 9 | 9 Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi | | | 10 | 10 Uygulanan ölçme aracından elde edilen verilerin analizi | | | 11 | 11 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması | | | 12 | 12 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması | | | 13 | 13 Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması | | | 14 | 14 Araştırmada elde edilen tüm verilerin de bulunduğu raporun tamamlanması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YOK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Rapor Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Sözlü Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 100 | 100 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Proje Sunma | 1 | 50 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 100 | 100 |
Makale Kritik Etme | 1 | 100 | 100 |
Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Okuma | 1 | 100 | 100 |
Rapor | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|