Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT-G-SMNR-100SEMİNERZorunlu236
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin tez çalışmalarına geçebilmeleri için hazırlamalar gereken hazırlık ödevidir. Seminer ödevi alanla ilgili teorik bilgileri güncel uygulamalarla ilişkilendirip alana yeni bir katkı sağlamak amacı ile hazırlanan uygulama kısmı geniş olmaksızın yapılan bir değerlendirmedir. Öğrencinin hazırlayacağı tez konusuna yakın konu seçilmesi önerilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır
2Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir.
3Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar
4Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5 Hazırladığı raporu sunar
6Konuyla ilgili literatürü yazar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması
4Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
5Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması.
6 Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
7Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
8İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
9İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
10İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
11İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
12Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
13Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
14Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav130
Quiz1510
Problem Çözümü1010
Gözlem1010
Alan Çalışması410
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2010
Ev Ödevi2010
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı070
Quiz030
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
ÖÇ6        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr