Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1-İKT-100 | MAKRO EKONOMİK ANALİZ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Makro iktisatta kullanılan kavramların, teoriler ve modeller çerçevesinde sektörel makro ekonomik modellerin oluşturulması. Matematiksel iktisadın kullanımıyla sayısal örnekler üzerinden çeşitli politika uygulamalarının milli gelir üzerindeki etkilerinin analizi. Çeşitli kurumlar tarafından periyodik olarak açıklanan makro verilerin nasıl anlaşılması ve yorumlanması gerektiğinin öğretilerek bir ülkenin makro dengelerinin bir bütün halinde analizi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Enflasyon, işsizlik, Hasıla, Büyüme vb. temel makro iktisadi kavramları açıklayabilir. | 2 | Enflasyon, işsizlik, Hasıla, Büyüme vb. temel makro iktisadi değişkenlerin nasıl hesaplandığını, yayımlanma takvimini ve ne anlama geldiğini bilir. | 3 | Makro iktisadın temel amaç ve araçlarını bilir. | 4 | Makro iktisadın gelişim sürecini ve bu sürece önemli katkıları bilir. | 5 | Klasik ve Keynesyen ekollerin vizyon, varsayım, analiz ve politika önerilerini bilir. | 6 | Farklı varsayımlar çerçevesinde para maliye politikalarının ekonomi üzerinde doğuracağı etkileri analiz edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Vergilerin yanı sıra resim, harç, katılma payı gibi kamu gelirlerinin nasıl toplanacağı, bunları ödemekle yükümlü olan vergi borçlusu mükellef ile, verginin alacaklısı devlet arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiğini araştırmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Bilgi Paketi ve Dersin Tanıtımı | | | 2 | Giriş Dersi (K.Yıldırım vd.) | | | 3 | Makro İktisat: İktisadi Büyüme ve Dalgalanmalar | | | 4 | Ekonominin Ölçülmesi 1: Hasıla ve Ödemeler Dengesi | | | 5 | Ekonominin Ölçülmesi 2: İşsizlik, Enflasyon ve Döviz Kuru | | | 6 | Klasik Model’e Giriş (K. Yıldırım vd.) | | | 7 | Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi: Basit Keynesyen Model | | | 8 | Planlanan Harcama, Faiz Haddi ve Hasıla Düzeyi: IS-LM Modeli | | | 9 | Para ve Maliye Politikası | | | 10 | Toplam Talep ve Toplam Arz | | | 11 | Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Alternatif Makro Modeller | | | 12 | Okumalar | | | 13 | Tartışma: Güncel Ekonomik Sorunlar, Değerlendirme ve Öneriler | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 15 | 10 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Tartışma | 10 | 10 | Alan Çalışması | 4 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Ev Ödevi | 20 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Rapor | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|