Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 2023-UAD3 | UZMANLIK ALAN DERSİ - III | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin önemli din teorilerini kavramasına, yapılan din bilim araştırmalarını eleştirip yeni yorumlar ortaya koymasına yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ahmet Kavlak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma konusu ve problem seçiminde, uygulanacak yöntem, veri toplama, verilerin değerlendirilmesi ve araştırmanın tez yazım kurallarına uygun olarak hazırlama süreci hususunda gerekli bilgi ve becerileri edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrama.
Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapma.
Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz etme.
Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenci - danışman ilişkisi hakkında bilgilendirme | | | 2 | Danışman ve öğrenci beklentilerini değerlendirme | | | 3 | Danışman ve öğrenci beklentilerini değerlendirme | | | 4 | Araştırma konusu belirleme de önerileri tartışma | | | 5 | Araştırma konusu belirleme de önerileri tartışma | | | 6 | Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını kontrol etme | | | 7 | Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını kontrol etme | | | 8 | Araştırma yöntemini belirleme | | | 9 | Araştırma yöntemini belirleme | | | 10 | Araştırma sürecinin belirlenerek başlatılması | | | 11 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 12 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 13 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 14 | Araştırma süreci değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Brian Morris, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler, Ankara 2004.
- Ömer Mahir Alper, Batı’da Din Çalışmaları, İstanbul 2002.
- Zeki Özcan, Din Bilimi Yazıları I, İstanbul 2001.
- W.E.Paden, Kutsalın Yorumu Bursa 2008.
- E.Evans-Pritchard, İlkellerde Din, Ankara 1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
Rapor Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 8 | 112 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|