Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202-UAD | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin önemli din teorilerini kavramasına, yapılan din bilim araştırmalarını eleştirip yeni yorumlar ortaya koymasına yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrar. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma. | 2 | Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapar. | 3 | Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz eder. | 4 | Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrama.
Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapma.
Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz etme.
Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları
| | | 2 | Din Bilimlerine göre din fenomeni | | | 3 | Din bilimlerinde dinin kökeni ile ilgili tartışmalar
| | | 4 | Sosyolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 5 | Psikolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 6 | Antropolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 7 | Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları | | | 8 | Din Bilimlerinin temel paradigmaları: 1)Evrimci ve Batı merkezci tarih anlayışı | | | 9 | 2. Tecrübecilik ve determinizm | | | 10 | 3. İndirgemecilik | | | 11 | Din bilimlerinde yeni gelişmeler
| | | 12 | Manevi yaşam(spirtuality) ve din | | | 13 | Din ve bilimsel araştırmaların geleceği | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Brian Morris, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler, Ankara 2004.
- Ömer Mahir Alper, Batı’da Din Çalışmaları, İstanbul 2002.
- Zeki Özcan, Din Bilimi Yazıları I, İstanbul 2001.
- W.E.Paden, Kutsalın Yorumu Bursa 2008.
- E.Evans-Pritchard, İlkellerde Din, Ankara 1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 12 | 84 |
Ev Ödevi | 9 | 6 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|