Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220500403100 | GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, sosyal hizmette görüşmenin kullanılacak en temel teknik olmasından hareketle iyi bir görüşmenin tüm yönleri ile ele alınarak incelenmesini amaç edinmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Safter BOZARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görüşmeyi tanımlayabilir, sohbetten ayırt edebilir. | 2 | İletişim ve süreçlerini bilir. | 3 | Görüşmede sessizliğin ve dinlemenin ne anlama geldiğini bilir. | 4 | Görüşme Sürecinin aşamaları ve ilgili teknikleri bilir. | 5 | İyi bir görüşmenin esaslarını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, sosyal hizmette görüşmenin kullanılacak en temel teknik olmasından hareketle iyi bir görüşmenin tüm yönleri ile ele alınarak incelenmesini amaç edinmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | GÖRÜŞME VE İLETİŞİMİN GENEL YÖNELİMİ VE TEMEL KAVRAMLAR | | | 2 | SOSYAL HİZMET GÖRÜŞME TEKNİKLERİNİN TANIMLANMASI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ | | | 3 | BİR İLETİŞİM BİÇİMİ OLARAK GÖRÜŞME, GÖRÜŞME TEKNİĞİ OLARAK DİNLEMEK VE SESSİZLİK | | | 4 | SÖZSÜZ İLETİŞİM, İLİŞKİ KURMAK | | | 5 | GÖRÜŞME SÜRECİNİN AŞAMALARI VE İLGİLİ TEKNİKLER | | | 6 | KARŞILAŞMA AŞAMASI, PROBLEMİ KEŞFETME AŞAMASI | | | 7 | GELİŞİM AŞAMASI: SORUN ÇÖZME MÜDAHALELERİ | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | GELİŞİMSEL AŞAMA: SORU SORMA TEKNİKLERİ | | | 10 | SONLANDIRMA VE DEĞERLENDİRME | | | 11 | GÖRÜŞMEDEKİ ÖZEL PROBLEMLER | | | 12 | KÜLTÜRLER ARASI GÖRÜŞME | | | 13 | SORUNLU GÖRÜŞMELER | | | 14 | İYİ GÖRÜŞMENİN ESASLARI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KADUSHIN, ALFRED ve KADUSHIN GOLDIE . 1997. TheSocialWorkInterview: A Guide for Human Service Professionals. FourthEdt. Columbia Unv. Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|