|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210201302202 | HADİS II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hadislerin muhtevası, temel hadis kaynaklarının telif mantığı ve yazılış metotları hakkında öğrencileri bilgilendirip, onlara seçilen örnek bölüm ve hadislerden hareketle, benzer hadisleri diğer kaynaklardan bulma, anlama ve akademik bir yöntemle değerlendirme yeteneğini kazandırmaya çalışmak, öğrencilerin klasik ve modern yöntemleri kullanarak hadis kaynaklarını güncel yorumlama kabiliyetini kazanmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üye. Musa ÇETİN
Dr. Öğr. Üye. Abdulaziz MUHAMMED | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadislerin muhtevası hakkında genel bir fikre sahip olup, okutulan örnek metinlerden hareketle, temel hadis kaynaklarının yöntemini tanır. | 2 | Klasik hadis kaynaklarının, hadisleri bağlamında kullanma ve yorumlama yöntemlerini açıklar. | 3 | Modern tartışmalar bağlamında hadislerin sunduğu imkan ve taşıdığı zafiyetleri analiz eder. | 4 | Hadis usûlüne dair edindiği bilgiler çerçevesinde hadisleri anlama ve yorumlama metotlarını uyumlu biçimde kullanır. | 5 | Hadis kitaplarının tasnif yöntemlerini ve muhtevalarını karşılaştırır. |
| Öğrenim Türü | Uzaktan Eğitim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Hadis öğrenim ve öğretim âdâbı menşei, önemi ve tekâmülü, Hadis öğrenimi ve hadis okuma şekilleri, Hadisleri anlama ve yorumlama yöntemleri hakkında genel çerçeve, klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-Edeb ve ibadetlerle ilgili bölümlerinden namaz, oruç, zekat, hac vb. konularla ilgili hadislerin okunması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Buhârî ve Câmiu’s-sahîh adlı eseri • Buhârî’nin Câmiu’s-sahîh adlı eserinin “Kitabu’l-iman (1-32) Bölümünden Hadislerin Okutulması. | | | 2 | Buhârî’nin Câmiu’s-sahîh adlı eserinin “Kitabu’l-iman (1-32) Bölümünden Hadislerin Okutulması. | | | 3 | Buhârî’nin Câmiu’s-sahîh adlı eserinin “Kitabu’l-iman (1-32) Bölümünden Hadislerin Okutulması. | | | 4 | Garibü’l-hadis İlmi. | | | 5 | Müslim'in Sahih'inin taharet kitabından seçilen hadislerin okunması | | | 6 | Müslim'in Sahih'inin alışveriş kitabından seçilen hadislerin okunması | | | 7 | Tirmizi'nin Sünen'inin hükümler kısmından seçilen hadislerin okunması | | | 8 | Tirmizi'nin Sünen'inin hadler kısmından seçilen hadislerin okunması | | | 9 | Ebû Davud'un Sünen'inin nikah bölümünden seçilen hadislerin okunması | | | 10 | Ebû Davud'un Sünen'inin cihad bölümünden seçilen hadislerin okunması | | | 11 | İbn Mace'nin Sünen'inin kefaret bölümünden seçilen hadislerin okunması | | | 12 | İbn Mace'nin Sünen'inin şuf'a bölümünden seçilen hadislerin okunması | | | 13 | Nesâi'nin Sünen'inin İstiâze kitabından seçilen hadislerin okunması | | | 14 | İmam Malik'in Muvatta'sının zekat kitabından seçilen rivayetlerin okunması | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Buhârî, el-Câmi‘u’s-Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde I-III.
ciltler)
2. Müslim, Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde IV-VI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul
1981. 3. Ebu Davud, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde VII-
XI. ciltler) Çağrı Yay
4. Tirmizî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XII-XIV. ciltler) Çağrı Yay.,
5. Nesâî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XV-XVI. ciltler) Çağrı Yay.
6. İbn Mâce, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XVII-XVIII. ciltler) Çağrı Yay.
7. Dârimî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte
içerisinde XIX. cilt) Çağrı Yay
8. Malik b. Enes, Muvatta, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XX. cilt) Çağrı Yay.
9. Ahmed b. Hanbel, Müsned, (Kütüb- ü Sitte içerisinde XXI-XXIII. ciltler) Çağrı Yay.
10. Muhammed Fuâd Abdulbâkî, el-Lü’lü ve’l-
Mercân, Dâru’l-Hadîs,
11. İbn Hacer el- Askalânî, Fethu’l-Bârî bi Şerhi Sahîhi’l-Buhârî..
12. Bedruddîn el-Aynî, Umdetu’l- Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, I-XV, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 4 | 6 | 24 | Tartışma | 4 | 6 | 24 | Soru-Yanıt | 3 | 6 | 18 | Seminer | 1 | 6 | 6 | Okuma | 1 | 6 | 6 | Ev Ödevi | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|