Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110070101 | HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | Zorunlu | 4 | 7 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler, Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü, global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi, toplum ruh sağlığı, turizm sağlığı, toplumsal şiddet, savaş ve terör, destekleyici tıp yöntemleri ile ilişkili halk sağlığı hemşireliğini, Evrensel ve yerel düzeyde Halk Sağlığı Hemşireliği eğitim, araştırma ve uygulama alanları, Halk Sağlığı Hemşireliği çalışma grupları, yaş grupları ve özel gruplar, Halk Sağlığı Hemşireliği ve ev ziyaretleri, yeni uygulama modellerini öğretir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | 2 | Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | 3 | Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | 4 | Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | 5 | Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Halk Sağlığı Hemşireliği dersini alabilme ön koşulu, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği dersinden başarılı olmaktır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler, Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü, global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi, toplum ruh sağlığı, turizm sağlığı, toplumsal şiddet, savaş ve terör, destekleyici tıp yöntemleri ile ilişkili halk sağlığı hemşireliği, Evrensel ve yerel düzeyde Halk Sağlığı Hemşireliği eğitim, araştırma ve uygulama alanları, Halk Sağlığı Hemşireliği çalışma grupları, yaş grupları ve özel gruplar, Halk Sağlığı Hemşireliği ve ev ziyaretleri, yeni uygulama modelleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler | Uygulama dersi | | 2 | Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller | Uygulama Dersi | | 3 | Halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü | Uygulama Dersi | | 4 | Global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi | Uygulama dersi | | 5 | Değişim ajanı ve lider olarak halk sağlığı hemşiresi | Uygulama Dersi | | 6 | Toplumu Tanıma | Uygulama Dersi | | 7 | Anne Çocuk Sağlığı | Uygulama Dersi | | 8 | Okul Sağlığı | Uygulama Dersi | | 9 | Adölesan Sağlığı | Uygulama Dersi | | 10 | Yaşlı Sağlığı | Uygulama Dersi | | 11 | Toplum Ruh Sağlığı | Uygulama Dersi | | 12 | Sağlık Turizmi | Uygulama Dersi | | 13 | Sağlıkta Eşitsizlikler, Yoksulluk ve Savaşlar | Uygulama Dersi | | 14 | Küreselleşme ve toplum, çevre sağlığı üzerine etkileri | Uygulama Dersi | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özüm E., Kalkım A.,Göl İ. Halk Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi.2021.
Erci, B. Halk Sağlığı Hemşireliği, 2016.
Yılmaz, M. Evde Bakım Hemşireliği , 2019. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Uygulama dersi |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 6 | 6 |
Uygulama/Pratik | 1 | 18 | 18 |
Laboratuvar | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|